Wat doe ik verkeerd als de aardappels vochtig zijn na het koken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
21.9K

Antwoorden (10)

Niks. Mijn moeder laat de aardappelen altijd even droogkoken nadat ze gaar zijn (dus gewoon in de pan zonder water), zodat ze minder vochtig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ze even droog koken. Dat houd in dat je ze na het afgieten nog even 30 seconden in de pan op het vuur zet, even een keer schudden met de pan en de aardappels zijn kurkdroog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het afschudden zonder deksel op de pan even laten droogstomen/uitdampen.
12 jaar geleden
Na het afgieten gas op laag pitje zonder deksel en af en toe opschudden zo stomen ze droog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij nieuwe aardappelen vaak gebeurd dat ze nat blijven.

Bij het koken niet te veel water tot net aan de aardappelen,
prikken met een vork op gaar ,afgieten en dan nog even op het vuur plaatsen,omschudden.

Je heb kruimel aardappelen als ze die net te gaar zijn blijven ze ook nat ,ook bij droog koken.

Die iets eerder afgieten,wel met de vork kijken of ze gaar zijn ,maar niet te
afgieten en dan droog koken even
moeten de kruimels heerlijk eruit zien.

ik deed dan ( vroeger ) altijd de kruimels apart met een klontje boter en dat was smullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te lang laten koken, niet tijdig afgegoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat jij dat kunt zien van achter je pc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor dit compliment. Ga zo door!
Nadat ze gekookt zijn moet je ze (zonder deksel erop) omschudden en daarna een minuutje uit laten dampen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In niet teveel water koken. Goed afgieten en uit laten stomen. Dan krijg je mooie droge aardappels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kies voor kruimige aardappels, niet voor vastkokers, en kook ze niet te lang (als je ze in hun geheel kookt: als je er een vork in prikt en dat gaat makkelijk, dan zijn ze gaar).
Dan afgieten, even terug op het vuur, zonder deksel, en steeds even husselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk is het water
waarin je ze kookt té nat...

eet smakelijk;-)