ik ga kamperen met een vriendin, maar we weten niks voor het avond eten! en we hebben maar 1 pit dus het moet simpel wie weet iets??? we gaan zaterdag

ik ga zaterdag samen met een vriendin kamperen, maar we hebben nog geen avond eten! we hebben €20 en daarvan moeten we brood, eieren, drinken, knakworstbroodjes, knakworsten, en avond eten van kopen! alleen we weten niks voor het avond eten!
help ons

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Antwoorden (21)

Pannenkoeken! Goedkoop, simpel, 1 pan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hutspot met rookworst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- kant en klare chili con carne ( van hak bijv. ) , even gehakt aanbraden, erbij en klaar.
- Spaghetti met saus, eerst de spaghetti koken, daarna de saus en door elkaar gooien, beetje kaas erover en klaar.
- stamppot, thuis maken en daar opwarmen ( ja, klinkt als een wintergerecht maar als je met dít weer gaat kamperen misschien best prettig )

en anders gewoon even naar de snackbar? zit je ook lekker droog.

veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blikken erwtensoep
chili con carne
pasta

Ik zou die knakworstbroodjes niet kopen, als je al losse worstjes en brood hebt, dan hou je wat geld over
anneliez
12 jaar geleden
soep met stokbrood en eventueel een salade of toetje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
noodles! gewoon in de supermarkt kopen, heet water koken even laten staan en klaar! bak maaltijdsla erbij en tiramisoe als toetje, hmmmmmmmmmmm, lekkerrrrrrrrrrrr
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alle boodschappen toch pas zaterdagmiddag gaat doen kun je in vrijwel elke supermarkt allerlei kant-en-klare maaltijden kopen zoals spaghetti, stamppot, nasi goreng en allerlei maaltijdsoepen.
Je kunt er ook salades kopen die naast de warme hap heel gezond en lekker zijn.
Jullie houden kennelijk van worst, dus een blik erwtensoep is ook in de zomer nog wel in de winkel te koop.

Toegevoegd na 10 minuten:
Je kan ook nog een wegwerp-barbecue kopen met stukjes vlees, worstjes, kip en groenten voor erop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aiki noedels
Soep uit brik met brood
Purree uit een zakje met rauwkost
hotdogs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
unox soep-in-zak: snel, simpel, goedkoop en lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Vind jij die zakken goedkoop? Echt niet, is zo'n beetje driemaal duurder dan een blikje...
Soep van Unox. Bami Soep. Pasta (met kant en klare pasta saus).

Toegevoegd na 2 minuten:
Maaltijd salade is ook een goed alternatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem 1 blik witte bonen in tomatensaus, 1 zak wokgroenten en 1 rookworst.

Eerst de groenten wokken (of je bakt alleen 1 gesnipperde ui) doe er plakjes rookworst bij, even meebakken en roer er dan de witte bonen door.
Even doorwarmen en eet het dan met stokbrood/ciabatta of focaccia brood met kruidenboter.

Toegevoegd na 2 dagen:
Een heerlijke fusilli maaltijd;

Kook strikjes pasta gaar en bak intussen in een ruime hapjespan, kipfiletreepjes/-blokjes. Doe er stukjes chorizo worst bij en bak ze even mee. Voeg er een pot chicken tonight 'tomaten roomsaus' bij en enkele geroosterde paprika's uit een pot in stukjes gesneden. Alles even doorwarmen en erg lekker zijn kappertjes erdoor maar dat hoeft niet persee. De gare uitgelekte pasta erdoor roeren en smullen maar!
Het is zo klaar en is erg lekker.
amc
12 jaar geleden
Een blikje ravioli is lekker en makkelijk op één pit klaar te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op www.kokenopdecamping.nl hier staat genoeg om ruim 3 jaar te camperen en elke dag iets anders te eten. Veel van de recepten zijn te maken op een skottelbraai of in een hapjespan. Eén pit dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Moet dus zijn: www.kokenopdecamping.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Macaroni :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een makkelijk en goedkoop eenpansgerecht voor tijdens kamperen is: spekjes bakken, aardappelpuree van poeder uit een zakje maken (met water en een scheut melk), in smalle reepjes gesneden rauwe andijvie (of kant en klaar gesneden zak andijvie - maar dat is duurder) erdoor roeren en het samen nog even goed doorwarmen.
Amadea
12 jaar geleden
brood = 1,50 ong
eieren 2,00 ong
drinken 3,00 ong [zuinig drinken!]
knakworstbroodjes= 2,50 ong
knakworsten= 1,50 ong

9,50 voor het eten dus.

dit is een simpel gerecht, maar lekker.

pangafilett [3,00 voor 6 stuks]
kruiden
en eventueel wat roerbak groenten.

je kruid de pangafile in peper en zout
dat doe je ook aan de andere kant.

daarna stop je het in een koekepan [die met die lange steel :P]

dan leg je het in de pan met de roerbakgroenten OP de file.

dan laat je de file 5 minuten aan iedere kant bakken, en de roerbak groenten roer je tussen tijds door.

na die 10 minuten kun je smakelijk eten

bij sommige merken kost het je 20 minuten.

de beste manier om dit te bekijken is na 10 minuten te proefen of het gaar is.

bon appetit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop instant aardappelpuree en groente die je rauw kunt eten: je kookt water, maakt in een kom/pan het aardappelpureepoeder aan met het water, roert de groente erdoor, even laten staan zodat de groente slinkt, eventueel met een beetje van het water ook nog jus maken (is er ook als instantspul) maar je kunt ook kaas door de stamppot doen of blokjes ham of knak/rookworst of iets dergelijks - dat is wel weer duurder.
Geschikte groente voor zulke stamppotten: spinazie, raapstelen, andijvie. Of je koopt een pot groente zodat je die niet hoeft te koken, als je die afgiet en door de aardappelpuree roert, warmt de groente vanzelf wel op.

Of je maakt iets waarbij je slim gebruik kunt maken van het feit dat je kampeert: Kipfilet bakken met wat kerriepoeder, als die gaar is erwten uit een pot in hun eigen vocht plus nog wat extra water opwarmen tot het kookpunt, afgieten boven een schaaltje couscous, laat de couscous wellen, klaar. Eventueel een sausje toevoegen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zin staat er nu een beetje raar, met dat gebruik maken van het kamperen - ik was iets aan het bedenken met een soort hooikistmethode met de slaapzak, tot ik bedacht dat de meeste slaapzakken tegenwoordig van stoffen zijn die niet tegen hitte kunnen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Mag je op de camping ook een kampvuur maken? Prik de knakworstjes dan aan sateprikkers (wel even 10 minuten in water leggen van te voren zodat ze niet zo snel verbranden) en kneed er een bolletje brooddeeg (mix uit een pak) omheen. Gaar en goudbruin laten worden in de hete vlammen. Lekker toetje ter afsluiting: bananen gevuld met Mars. Maak een inkeping in een gepelde banaan en vul deze met in plakjes gesneden Mars. Wikkel de bananen in aluminiumfolie en rooster ze net zolang tot de banaan zacht en de chocolade gesmolten is. Jammie!

- Op één pit kun je ook goed een tortilla klaarmaken. Aardappelschijfjes, groenten, vlees of vis naar smaak bijna gaar bakken en er een mengsel van twee losgeklopte eieren, twee lepels melk of room en peper en zout naar smaak overheen gieten. Als de bovenkant bijna droog is, voorzichtig omdraaien met behulp van een pannedeksel of een groot bord en de andere kant ook droog en gaar bakken. Als je niet alles in een keer opkrijgt, smaakt het de volgende dag ook nog koud tussen een broodje of op de boterham.

Toegevoegd na 1 dag:
- Als je ervan houdt, is een bruine bonen schotel ook lekker en voedzaam. Bak hiervoor een bakje spekreepjes uit en bak 1 a 2 gesnipperde uien mee tot ze glazig zien. Voeg een pot bruine bonen toe, laat even pruttelen en maak op smaak met basterdsuiker, azijn en een scheutje ketjap. Lekker met instant aardappelpuree, die je dus alleen maar hoeft aan te maken met heet water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
super simpel. ik weet alleen of het te duur is..

INGREDIËNTEN: 4 personen
1 kilo aardappelen, geschild
1 dl melk
40 gr. boter
500 gr. andijvie, gewassen en in smalle reepjes gesneden
350 gr. jong belegen kaas, in kleine blokjes gesneden
bouillonblokje
zout
peper
nootmuskaat

BEREIDINGSWIJZE:
Kook de aardappelen in een pan met water met een bouillonblokje (i.p.v. zout) in circa 20 minuten gaar. Giet de aardappelen af. Breng in een pannetje de melk aan de kook. Stamp de aardappelen fijn met een pureestamper of prak ze met een vork fijn. Voeg de kokende melk en de boter toe en klop de puree met een mixer of garde luchtig. Schep de rauwe andijvie door de puree en maak de stamppot op smaak met wat zout, peper en nootmuskaat. Doe de stamppot terug in de pan en laat hem door en door warm worden. Schep vlak voor het serveren de blokjes kaas door de andijviestamppot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blikvoer, heb je van witte bonen in tomatensaus, macaroni met kaassaus.. je kan het zo gek niet bedenken.. eventjes opwarmen en klaar... ik heb zo een maand in engeland geleefd en ik kan echt niet koken, kwam 5 kilo zwaarder terug (al kan dat ook aan het bier hebben gelegen)...

Toegevoegd na 46 seconden:
je hebt er ook geen koelkast voor nodig, of messen.. alleen een pannetje, blikopener, en 2 lepels :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip 1: koop geen knakworstbroodjes! Je koopt immers al brood.
Tip 2: vermijd de A-merken zoveel mogelijk, ga voor goedkope varianten.
Tip 3: ontvoer enkele potjes kruiden uit je moeders voorraadkast. Met een italiaans kruidenmengsel, knoflookpoeder of een potje nootmuskaat kun je gerechten heel veel smaak geven.
Tip 4: ontvoer ook een potje mayo uit je moeders voorraadkast!

Suggesties voor gerechten

1. Omelet met.....

- vier eieren
- beetje water en/of cupje koffiemelk
- 200 gr grofgesneden wokgroenten
- magere spekblokjes of enkele knakworstjes in plakjes

Boter laten smelten in de pan.

Voeg de wokgroenten toe en laat even bakken. Breek ondertussen de eieren in een kom en klop de eieren met wat water, eventueel beetje koffiemelk en zout en peper. (eventueel andere kruiden....afhankelijk van wat je mee hebt genomen)

Voeg de spekblokjes/plakjes knakworst toe aan het groentenmengsel en laat even bakken.

Voeg het eiermengsel toe. Draai de pit laag en dek de pan af (met een deksel of bord).
Als de bovenkant van de omelet begint te stollen, kun je hem omdraaien. Nog even laten bakken....klaar is kees! Lekker met brood.

2. Pasta en salade

- pak fussili / pak spaghetti (goedkoopste variant kost meestal rond de 50 cent)
- 1 ui
- enkele champignons (bakje kost meestal rond de 80 cent)
- bakje spekblokjes/ enkele knakworsten in plakjes
- krop ijsbergsla
- 3 tomaten
- zakje dressing

Doe ruim water en wat zout in een pan. Zodra het water kookt, voeg je de spaghetti /fussili toe. Laat 8 tot 10 min. koken.
Snij ondertussen de tomaten in blokjes, doe ze in een kom en meng ze met de dressing. laat even staan.

Giet de pasta af en zet apart in een kom.

Snij de ui en de champignons fijn. Laat wat olie/boter smelten in een pan en bak het ui-champignonmengsel aan. Voeg na enkele minuten de spekblokjes/plakjes knakworst toe. Breng op smaak met de kruiden die je van thuis hebt meegenomen, peper en zout. Laat op laag vuur een beetje sudderen.

Snij ondertussen de ijsbergsla in stukken en meng het met het tomaten-dressingmengsel.

Voeg ten slotte de pasta toe aan het champignon-ui-spekblokjes mengsel en roer goed door.

Smakelijk!