In China en Japan schijnen ze het veel te doen, hier is een nieuwsbericht erover: http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=71088
De boer in het filmpje zegt dat ze een kist gebruik van Acryl.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een doorzichtige kist, de meloen word er in geplaatst als hij nog klein is. Bij het groeien word het vanzelf de vorm van de kist.

Ik heb ze ook al wel eens als een hartje gezien voor Valentijnsdag.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Door ze in vierkante doosjes te kweken, dan nemen ze automatisch de vierkante vorm aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan,door ze na de bloei in een bepaalde vorm te dwingen. Ik heb dat ooit eens met peren gezien, die in flessen groeiden.