In een Engels bakkers recepten boek, gaat het om cake lollies die je kunt versieren etc. Nou dippen ze de ronde cake balletjes in " Candy dip"

Weet iemand wat " Candy dip" is en hoe je dit maakt/ koopt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een merknaam voor kant-en-klaarglazuur.

Het beste antwoord

Volgens mij bedoelen ze gewoon een laagje glazuur.

Ingrediënten:
•3-5 theelepel(s) water, afhankelijk van de dikte die je wenst voor je glazuur
•150 gram poedersuiker
•voor roze glazuur: 3 lepels bessensap
•voor gelig glazuur: 4 lepels geconcentreerd sinaasappelsap
•voor oranje glazuur: 4 lepels sinaasappellimonadesiroop, en eventueel wat oranje snippers erbij

Bereiding:
Zeef de poedersuiker in een kom, roer het vocht erbij (beetje bij beetje). Dip de cakeballetjes erin. Daarna anderhalf uur laten drogen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit denk ik ook! Thanks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Candy Dip is een merknaam voor een kant-en-klaarglazuur dat je in de magnetron kunt opwarmen, kijk ook hier: http://bakingpleasures.com.au/p271/wilton-white-candy-dip
Dus makkelijk zelf te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!

Andere antwoorden (3)

Dat zijn van die kleine gekleurde suiker dingetjes, ook wel springles geheten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze bij bijna elke supermarkt kopen. Zeverden meestal gewoon tussen producten voor taartversieringen etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dit bedoelt;
http://www.cookingwithsugar.com/fun-desserts-patriotic-red-white-and-blue-cake-pops/

Ik heb een site gevonden waar je de candy melts kunt kopen. Het zijn tabletjes die je in de magnetron kunt smelten.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/candy-melts-c-74_103.html
amc