Hoe maak ik kipkluifjes als tapas in de oven?

Voor een picnic heb ik een paar dingen bedacht en recepten gevonden. Nu wil ik er ook nog kippepootjes uit de oven bij doen, maar ik kan er geen goed recept voor vinden. Heeft iemand een goed recept hiervoor voor me?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (3)

Als het echte, dus Spaanse, tapas moeten zijn, dan kun je op onderstaande site heel veel lekkere recepten vinden.
bamibal
12 jaar geleden
Rasp een stukje verse gemberwortel tot je ong. 2 eetl. hebt.
Pers 2 teentjes knoflook.
Rooster 25 gr. sesamzaadjes in een droge koekenpan.
Verwarm de oven voor op 180 graden C.

Meng alle ingrediënten in een kom, behalve de sesamzaadjes, en giet dit mengsel over de kip, die je in een braadslee hebt gelegd. Kwast, of wrijf, de pootjes hier mee in en bak ze in 25 -30 graden bruin en gaar.
Keer ze tijdens het bakken af en toe om.
Haal ze uit de oven en leg ze op een bord of schaal.
Bestrooi ze met de sesamzaadjes en serveer ze met een servet of maak manchetjes om de poot.
amc
12 jaar geleden
leg je kipkluifjes een nacht in de marinade, b.v. kipkruiden honing en een theelepel sambal, doe de marinade in een plastieken zak en doe daar je kipkluifjes in, druk er zoveel mogelijk de lucht uit en draai de zak goed dicht, zo ben je er zeker van dat alle kluifjes de zelfde hoeveelheid marinade hebben, er licht niets boven de marinade.
de volgende dag wanneer je tijd hebt warm je de oven voor op 200 gr. leg de kluifjes op een bakblik druip er nog goed wat marinade over en laat ze een uur in de oven, af en toe de kluifjes draaien. Smakelijk eten