Hoe verwerk je roze gember in sushi?

Ik ga overmorgen sushi maken en bij internet-recepten zie ik continu 'roze gember' als ingrediënt staan. Waar gebruik je die dan voor? En wat voegt het toe bij de sushi? (bijvoorbeeld wanneer ik surimi en avocado in een rol stop?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

Je stopt de gember niet bij de sushi in.
Je legt het ernaast, zodat mensen er af en toe wat van kunnen eten. Zoals patat naast een hamburger ligt, die eet je tussendoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de gember wordt meer gebruik om iets extra toe te voegen aan sushi net zoals wasabi. Het is nogal scherp van smaak.
Je gebruikt het niet als ingredient op zich.
Bronnen:
12 jaar geleden
De roze gember ligt als roze gember bij de sushi's
12 jaar geleden
De roze gember is wat pittiger dan de witte. Speciaal de in het zuur ingelegde gember wordt gebruikt om de smaak tussen 2 smaken te neutraliseren.

De roze kleur is kunstmatig gekleurd, want gember is nu eenmaal wit. Het is gewoon jonge gember die in azijn en suiker wordt gemarineerd. de suiker haalt de bittere smaak weg die van nature aanwezig is in gember.
amc