Wat is een lekker maaltje voor iemand met een zwakke maag door een verkoudheidje?

Mijn maatje komt zo bij mij de tour kijken en daarna een hapje eten. Maar hij voelt zich niet zo lekker en heeft afgelopen nacht meermaals het toilet op moeten zoeken wegens antiperistaltiek. Wat is een lekker maaltje dat hij goed binnen kan houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kersen ;)xd

Het beste antwoord

Maak zelf groentesoep voor hem. Zonder balletjes, maar lekker veel groenten, zonder paprika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het advies opgevolgd, en het is hem bijzonder goed bevallen :)

Andere antwoorden (3)

Met een verkoudheid kan dat niks te maken hebben, het zal eerder buikgriep zijn. Dan moet je zorgen voor licht verteerbaar eten. Bijvoorbeeld witte rijst, gekookte worteltjes, kipfilet.
Amadea
12 jaar geleden
Een boterham is prima. Kop soep. Waar hij zin in heeft. Kan allemaal. Hj lust wel weer wat denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel drinken laat ze maag even tot rust komen
Kopje thee met een beschuitje
Lijkt mijn het beste
Geen kolzuur houdende dranken of sinaasappelsap
sterkte met hem