Wat bedoelt een recept met: 'koken tot de spinazie is geslonken'? Hoe ziet de spinazie er dan uit?

Ik ben Turkse spinaziecake aan t maken en dat stond erin, maar ik weet dus niet wat geslonken hier betekend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.2K

Het beste antwoord

Spinazie gooi je in de pan alszijnde mooie volle blaadjes,als je dit gaat koken worden de blaadjes slap en verliezen ze hun veerkracht/vorm en blijft er een snotterig breitje over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan lijkt het of het minder is, alle vocht kookt eruit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geslonken betekent kleiner of minder geworden.
Het lijkt of er minder in de pan zit dan je er oorspronkelijk in gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spinazie is een blad daar heb je veel van nodig en als je heet kookt blijft er dus weinig over geslonken zoals dat heet.

Toegevoegd na 6 minuten:
Gekookte spinazie

Toegevoegd na 7 minuten:
en niet gekookte spinazie