kan je zelf een aantal calorieën berekenen?

we hebben zelf gemaakte jam thuis, mijn zus komt thuis dit weekend en wilt de jam niet eten als ze het aantal calorieën niet weet, we kunnen natuurlijk in de winkel aardbeien jam kopen maar ze vind het natuurlijk leuker (nou ja..) om onze jam te eten maar zonder het aantal calorieën te weten gaat ze dit echt niet doen! weten jullie een manier om hier achter te komen? en zitten er meer of minder calorieën in zelf gemaakte (aalbessen) jam over het algemeen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Cryofiel
12 jaar geleden
Pfffff... geef die zus een paar slakken en een zoutbusje kado! Oh nee, dat mag niet, dat is gemene dierenmishandeling. Serieus, als zij die jam niet wil eten, dan is dat haar eigen keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou sorry, mijn zus in al 6weken niet thuis geweest, opgenomen met anorexia, ze heeft nu weekend verlof (eindelijk) en ze wilt graag die Jam eten maar ze wilt eerst het aantal calorieën weten, die jam is namelijk van de door haar geplantte struiken enzo.. als je het er niet mee eens bent dat ik het zo leuk mogelijk wil maken voor mijn zus dan hoef je dat niet te vertellen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal eens met Cryofiel! Ik snap dat je het leuk zou vinden hoor, helemaal zelfs, maar als zij het niet wil, laat 'r dan maar lekker in d'r eigen caloriearme sopje gaarkoken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou zij kan er toch niks aan doen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ik ben ook nieuwschierig naar hoe dit moet xD maar dat is echt bijzaak xD
Kimath
12 jaar geleden
Misschien een goed initiatief dat ze niet minder gaat focussen op calorieën. Gewoon niet berekenen, en anders eet ze maar wat anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zo zit, met anorexia, is het een heel ander verhaal, en veel begrijpelijker. Maar dat konden wij niet uit jouw vraag opmaken.
Misschien gewoon om te laten proeven een klein stukje brood met jam dan?
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat kon inderdaad niemand uit de vraag opmaken. Als ze nog elk calorietje telt, is ze nog lang niet van haar anorexia af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ze is er ook nog lang niet vanaf, ze mag 24 uur naar huis dan moet ze weer naar de kliniek... sorry dat dit niet uit mijn vraag bleek, het leek me niet erf belangrijk.. maar bedankt voor de tip van het stukje brood!!

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. Op deze site staat een calorieentabel aan de hand waarvan je precies kunt uitrekenen hoeveel waar inzit:

CalorieTabel
Met behulp van dit overzicht kun je snel en heel eenvoudig opzoeken hoeveel calorieën er in een bepaald product zitten. Links staan de productgroepen waaruit je kan kiezen. Mist u een bepaald product, laat dit ons dan even weten dan kunnen wij deze zo snel mogelijk opnemen in ons overzicht.

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens vind ik het hardstikke lief dat je dat voor je zus doet, ze heeft het al moeilijk genoeg, dus alle beetjes helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor je antwoord! heb ik wat aan xD