Kan ik ketjap asin inkoken?

Ik doe het graag door de kool met kerrie, maar het maakt het wel waterig. Kan ik het dikker maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

ketjap asin is nogal zout. het effect van zout op groenten is dat het al het vocht er uit trekt, zeker als je de groenten kookt. op zich is dat voor dit soort gerechten niet nadelig. ik zou het onstane sausje wat voller maken, bv met room,(kokos-)melk oid. en desnoods met wat zetmeel binden liever dan meer ketjap toe te voegen of deze in te koken daar het zo ongemerkt n behoorlijk zoutrijk gerecht wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij kan je beter het teveel aan vocht eerst afgieten, of het dikker maken door er maïzena of aardappelzetmeel aan toe te voegen. Want de smaak van ketjap komt het beste tot z'n recht als je die niet meekookt, maar pas op het laatst aan het gerecht toevoegt.
Amadea
12 jaar geleden
Je moet de kool in een hete wok ff vlug bakken en dan op het laatste moment een klein beetje (Je kan beter wat bij doen als je het te weinig vindt) ketjap toevoegen.