Makkelijk, snel en lekker recept.

Als ik in kookboeken kijk, staan daar vaak van die moeilijke recepten in. Recepten waarvan je alleen al een uur in de winkel bezig bent om alle ingrediënten te zoeken. En heb je dan eenmaal alles verzameld, is het vervolgens erg lastig om er een smakelijk gerecht van te maken. Dat ligt natuurlijk voornamelijk aan mij, ik ben nou eenmaal geen keukenprinses. Ik zou zo graag eens wat snelle, makkelijke en toch voedzame recepten willen hebben. Gerechten die niet zo moeilijk zijn om klaar te maken, maar toch gezond zijn. Wie oh wie heeft een recept? Dit mag zowel met aardappelen, pasta of rijst zijn. Soep is ook prima. Of een lekkere ovenschotel. Allemaal goed! Alvast mijn hartelijke dank!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (14)

Japanse Roerbak Rijst, goedkoop, simpel en lekker en snel klaar.

1 kop (pp) basmati rijst (geen snelkook)
2 eieren, geklutst
diepvrieserwtjes
250 gr champignons
blikje mais
Japanse soja saus

Kook de rijst in de rijstkoker, dit duurt ongeveer 15 minuten. Snijdt ondertussen de champignons klein en bak ze. Laat de erwtjes alvast wat ontdooien in warm water. Bak de eieren in een pan, maak er onder het bakken kleine stukjes van.

Roerbak vervolgens de gekookte rijst, erwten, mais, champignons, ei en sojasaus in een hapjespan of wok gedurende 6-8 minuten.

Kijk ook eens op simpelkoken.nl, keus genoeg voor lekkere en simpele dingen. Alvast smakelijk eten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aantal personen 4
Kosten ingrediënten € 8.00 dit komt neer op € 2,00 per portie
Bereidingstijd 00:20:00
Receptenboek van Fon Laatst gewijzigd woensdag 27 juni 2007

Ingrediënten van Tagliatelle met zalm

4 moten zalm
100 gram gerookte zalm
1 bakje kruidenkaas (boursin bijv.)
1 bakje creme fraiche
zout en peper
tagliatelle

Bereidingswijze van Tagliatelle met zalm
Zet een pan water op voor de tagliatelle en kook deze gaar.
Voor de saus: Kruidenkaasje verwarmen in een pannetje. Als de kaas gesmolten is, de gerookte zalm in snippers erbij doen. Creme fraiche erbij en naar smaak een beetje zout en peper.

De zalmmoten op de huid bakken en met zout en peper bestrooien.

Dit gerecht is supersnel klaar en smaakt geweldig!

Delen van dit recept 'Tagliatelle met zalm' zijn afkomstig van/geinspireerd door: vriend van mij

Allergie informatie
Hieronder vindt u de allergie informatie voor het recept Tagliatelle met zalm
Geschikt voor notenallergie
Geschikt voor kleurstoffenallergie
Geschikt voor nachtschade-allergie
NIET geschikt voor glutenallergie
NIET geschikt voor koemelkallergie

Als je van vis houd dan succes gegarandeert!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ovenschotel met broccoli

je hebt nodig :

*aardappelpuree
*een prutje van gebakken uitjes, knoflook en champignons, lekker gekruid met peper en provencaalse kruiden (of zo)
* broccoli, heel kort gekookt
* geschaafde amandeltjes (Baukje, bij de cakebakspullen) , even geroosterd in bijv een wokpannetje
* geraspte kaas.

In de ovenschotel (model soufflé-vorm werkt het beste) doe je onderin de aardappelpuree, daar het prutje op, dan de broccoli, en tot slot de kaas gemengd met de amandelen.
In de oven tot de kaas gesmolten en goudgeel is, ong 15 a 20 min op 180 graden.

(Je kan dit al een dag vantevoren maken en in de koelkast bewaren - dan moet het alleen wat langer in de oven om goed warm te worden - als de kaas dreigt te bruin te worden afdekken met aluminiumfolie.)

Roerbakgerecht met tahoe

nodig:

Rijst, Basmati of Pandan, gekookt
Thaise roerbakgroenten (AH)
Tahoe-reepjes Pittig Gekruid (AH, staat bij de vleesvervangers)

Op diepe borden schep je de rijst, dan de roergebakken groenten erover, daarover de tahoe-reepjes uit de koekenpan.
Naar smaak wat Japanse sojasaus erbij (Kikkoman, AH)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een goedgevulde keukenkast hebt, valt het aantal boodschappen dat je voor een recept moet doen vaak best nog mee, maar ik ben het helemaal met je eens : wat in kookboeken staat, is zelden geschikt voor de dagelijkse warme prak.
Ben je geen keukenprinses en wil je toch regelmatig iets anders op tafel, schaam je dan vooral niet om een ' beetje van mezelf, beetje van Maggi' te koken (of Knorr of Silvo of wt dan ook) ; er zijn legio lekkere groente- en kruidenmixen te koop, die je ruim op voorraad kunt hebben en waar je met een minimum aan ingrediënten (en een klein beetje van jezelf ;-) - vaak vers) een heerlijke maaltijd van kan maken.

Dan nog een receptje voor een makkelijke snelle hap die het hier vooral bij de kinderen goed doet :
- 1 pak (diepvries)spinazie (ontdooid)
- een pond (gekruid) gehakt
- een pakje instant aardappelpuree

Maak de aardappelpuree klaar volgens de aanwijzingen op de verpakking, en doe deze onderin een (ingevette) ovenschaal. Bak het gehakt in een koekenpan rul en bruin, en leg die op de puree. Dek af met een laag (ontdooide en gezouten) spinazie. Eventueel wat gerapste kaas er over, 20 minuten in een hete oven voor ene mooi korstje en eet smakelijk !

Ook lekker : snelle quiche.
- Pak bladerdeeg of hartige taartdeeg (voor minder vet)
- 1 flinke prei
- 200 gram hamblokjes
- 200 gram geraspte kaas
- 1 pakje houdbare slagroom (of slanke kookroom)
- 4 eieren.
- Zout en peper

Snipper de prei en roerbak die met de hamblokjes, en wat zout en peper. Bekleed een bakvorm met deeg. Roer de eieren met de helft van de kaas, zout en peper door de slagroom. Doe de ham en prei in de beklede borm en giet het eier-slagroommengsel er overheen. Rest van de kaas er over strooien en ca 45 minuten in de oven op 180 graden. Jammie.

Snelle vega-hap (ook lekker met een stukkie vlees ;-))
- 1/2 winterwortel in plakjes
- 1/2 courgette in plakjes
- Notenrijst
- Cashewnoten
- Satesaus uit een pakje of kuipje (of chilisaus)
Roerbak de plakjes wortel en courgette met wat gemengde kruiden op basis vanzout, peper, knoflook, ui etc, liefst in lekkere geurige wokolie. Kook de rijst, en roerbak die er doorheen. Serveer met cashewnoten en pindasaus of chilisais.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pak in de AH eens de Allerhande mee. Dat is een gratis tijdschrift die bij de ingang van de AH ligt. Deze staan vol recepten. De ingrediënten zijn allemaal daar verkrijgbaar en de tijden staan bij de recepten. De meeste recepten zijn heel makkelijk en snel te maken.

Als je naar een boekhandel gaat dan vind je ook vast en zeker speciale kookboeken voor gemakkelijk en snel koken. Ik heb ze in elk geval met regelmaat gezien.

Ook googlen op de steekwoorden recepten, snel en gemakkelijk levert je je vele recepten op.

Bijvoorbeeld:

http://www.kookjij.nl/recepten/00011069/Makkelijk_en_snel_-_Warm.html

of

http://www.snelklaar.nl/

etc.

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 of 2 blikje cocktail worstjes
2 grote uien
2 blikken tomatenblokjes met italiaanse kruiden
rijst koken

ui in ringetjes bakken, tomatenblokjes er bij even zachtjes laten pruttelen, zout peper en evt knoflook toevoegen
worstjes opwarmen

rijst opscheppen
worstjes er bovenop
en daar het tomatenuienprutje bovenop
serveren met salade

klaar in 10 minuten smakelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je engels lezen geen probleem vind: kijk eens in de hoek van de snelle happen op deze website ('Quick fic: Zie link). Een van mijn favorieten is deze:

Cream pasta with bacon and sprouts
Ingredients
pasta 500 gram
Brussel sprouts 250 gram
leek 1
cream 150 ml
garlic 1 clove
bacon (streaky) 250 gram
pine nuts 50 gram
Italian herbs 1 gram

Preparation

1. Mix the Italian spice and the cream, so the spices can release their flavor into the cream
2. Slice the bacon in small pieces (Or use bacon cubes). Crisp the bacon. Roast / fry the pine nuts until lightly brown
3. Boil pasta as specified on the package (Or prepare your own fresh!)
4. Slice the leek into thin rings. Try to find a long thin leek. You may need to cut large spouts into halves or even quarters so they cook faster. I prefer to use baby sprouts.
5. Heat a skillet, and add the vegetables with a bit of (olive) oil. Stir fry until they reach the preferred state (Some people prefer their vegetables fully cooked; Others may prefer the vegetable more crisp.). When done, add the past & cream, and stir until the cream has thickened. Then mix in the pine nuts & bacon.
6. Serve directly, while the bacon and pine nuts are still crisp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen staan kookboeken inderdaad vol met recepten die je niet "even" in elkaar draait. Ik vind koken erg leuk maar soms moet het ook gewoon snel, simpel en eetbaar zijn. Ik vindt dat (heel afgezaagd maar wel waar) de kookboeken van Jamie Oliver, "Jamie's Kookrevolutie" en de "The Naked Chef"-boeken, veel recepten bevatten die je wel snel maakt, én je kunt er makkelijk je eigen draai aan geven. Ook kun je bij veel supermarkten magazines meenemen (gratis zoals Allerhande en Boodschappen) waarin makkelijke en snelle recepten instaan; knip de lekkere uit en zo kun je je eigen receptenverzameling aanleggen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop/leen een keer een basiskookboek oid, daarin staan vaak makkelijke recepten.

De meest makkelijke en lekkere recepten die ik ken zijn met rijst.
Je kookt de rijst('toverrijst' schijnt nooit te mislukken), en ondertussen maak je wat je er bij wilt.
Een paar "suggesties" die super simpel zijn:
- Ragout: blik openen en in de pan opwarmen
- Bonen: Blik witte bonen in tomatensaus opwaren eventueel iets van knakworstjes oid erbij.

Dit is wel erg simpel, maar als je het vaker doet, kan je steeds beter koken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel voedzaam, maar gezond???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tis niet ongezond, tenzij je het elke dag eet. Maar dat geld voor veel dingen.
Aardappels uit de oven met groenten en vlees, vis of vleesvervanger.
Bereidingstijd ongeveer 30 minuten.

Aardappels met schil wassen
In (ongeveer gelijke) partensnijden
In ovenschaal doen
Scheut (olijf)olie er overheen gieten
(grof) zout en evt. andere kruiden (bijv rozemarijn) er overheen strooien.
Ovenschaal in de oven zetten (225 graden)
Kookwekker op 25 minuten

Ondertussen:
Groenten klaar maken, kan een salade zijn, maar kan ook broccoli, wortels en doperwten o.i.d. zijn.
Daarna een snelle vleessoort bakken. Denk hierbij aan kipfilet, tartaar of een stukje vis
(voor vegetariërs een vleesvervanger)

Als de kookwekker afloopt en je bent nog niet klaar kun je de oven lager zetten en gerust nog een tijdje in de oven laten staan.

Makkelijk, lekker, gezond en met een heleboel variatiemogelijkheden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snelle Boeuff

Ingrediënten: voor 2 personen,

Ca. 300 gr. rundvlees reepjes,
100 gr. spekblokjes ( niet noodzakelijk),
1/2 doosje champignons,
culinaire room,
1 kopje rode wijn,
peper en zout,
teentje knoflook,
1 kruidnagel,
1 laurierblaadje,
olijfolie,
scheutje madera ( niet noodzakelijk)
1 pakje jachtsaus,

Bereiding:

Marinade maken van:
Wijn, 1 eel. olijfolie, knoflook, vers gemalen peper en zout, kruidnagel en laurierblaadje.
Hier het vlees en spekblokjes inleggen en omscheppen, minmaal 1/2 uur laten intrekken.
Indien je meer tijd hebt mag het ook enige uren !

Wok op het vuur 2 eetl. olijfolie erin en heet laten worden.
Vlees uit de marinade halen en even uit laten lekken.
Dan in de wok lekker braden (ca. 15 min) nu de champignons toevoegen, en nog een paar maal op laag vuur doorscheppen.
Jachtsaus maken en hieraan eventueel een scheutje madera en wat room toevoegen.
Dit aan de inhoud van de wok toevoegen.
KLAAR.
Lekker met stokbrood.
Of
In de wok 1/2 pak gekookte macaroni toevoegen en doorscheppen.
Sla erbij serveren.

Dit is echt een héél makkelijk en lekker recept.

Eet smakelijk !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waarom je een minnetje krijgt. Iemand vraagt een recept. Jij geeft een prima recept (een echt recept niet een blik opentrekken en rijst erbij klaar).
Van mij +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruth Dank je wel !!
Om eenvoudige ideeen op te doen moet je eens kijken op www.letscookit.tv daar staan gratis te bekijken filmpjes op over allerlei gerechten. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
boter een ovenschaal in.Leeg een pot rode kool met appel
(van HAK is echt het lekkerst)en spreidt het uit over de bodem v.d.schaal.Bak 500 gr.(of minder)runder gehakt rul
kruidt het met peper,zout,nootmuskaat en leg het in een laag op de rode kool.Maak dan aardappelpuree uit een pakje,en spreidt dit weer over het gehakt.Strooi wat paneermeel en wat vlokjes boter erover en bak het ruim
30 min. in een voorverw.oven van 180 graden.Mag ook wat langer,ligt eraan hoe bruin of knapperig je het korstje wilt hebben.Zo kun je het ook doen met bijv. zuurkool(rauw)en gebakken shoarmavlees.Puree uit een pakje is zo net zo lekker als zelfgemaakt.
amc
14 jaar geleden
Pasta Pesto!
Lievelingsgerecht van alle kids hier!

Ingrediënten:
- Pasta
- Pesto
- Crème Fraîche

Klaarmaken:
Pasta koken, voor zoveel personen als gewenst. Nadat de pasta gaar is en afgegoten is bij een portie pasta voor 5 personen heel potje pesto (groene pesto van AH Huismerk) en half potje van 500ml crème fraîche erin, en klaar!

Lekker te combineren met worteltjes en vissticks, jummie!