waar koop je zoete paprikapoeder? en waar gerookt paprikapoeder?

de paprikapoeder in de supermarkt (mild en heet) is dit een van de 2 of is dit weer wat anders. en is het eventueel te vervangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.7K

Het beste antwoord

In de Toko! Hier vind je meestal (als het een redelijke grote is) een behoorlijk aantal verschillende soorten kruiden. De supermarkt is niet zo'n uitgelezen plek voor deze zeer specifieke kruiden.

"Papriaka Mild" wordt ook vaak aangeduid als "licht zoet" Dit kan je gewoon in de supermarkt halen. Je hebt ook nog speciale Hongaarse paprika, deze wordt weer als "edelzoet" verkocht.
Op onderstaande site verkopen en maken ze zelf gerookte paprika (poeder). Maar volgens mij moet je het in een zakje bij de toko ook moeten krijgen.

http://www.smokey-al.nl/SAG/Home.html

http://www.dekooktips.com/warenkennis/kruid-spec/papri.htm

Dan heb ik nog deze handige site gevonden, de Spanjewinkel, waar je volgens mij allerlei soorten kunt bestellen.
http://www.spanjewinkel.nl/index.php?page=shop.browse&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=68&vmcchk=1

Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meestal kun je dit vinden bij een toko; of bij een grote AH. Mocht dat niet lukken, zal gewoon paprikapoeder ook wel voldoen. Het is een iets andere smaak, maar het komt het best in de riching.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een Turkse of Islamitische supermarkt hebben ze ook vaak verschillende soorten paprikapoeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gerookte paprikapoeder heb ik laatst in de Surinaamse winkel gekocht van het merk "Badia", het zit in potjes van 56 gram. Opschrift: Smokes paprika/Pimentón Ahumado. Eerlijk gezegd vind ik de smaak een beetje tegenvallen als je het op vlees gebruikt, dan valt de rooksmaak weg, als je het op gebakken aardappelblokjes strooit is het weer wel lekker rokerig. Gewone zoete paprikapoeder ligt in de supermarkt als "milde paprikapoeder". (ik haal dat overigens bij de Turk of Marokkaan, die verkopen het in zakken van 80 gram, in verhouding veel goedkoper dan die kleine zakjes in de supermarkt).