Wat voor vlees koop je voor een broodje tartaar?

Kun je gewoon de tartaar gebruiken die bij de AH in het schap ligt of gebruiken ze iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.3K

Antwoorden (4)

Ja daar kan je gewoon de rundertartaartjes van de supermarkt voor gebruiken. Let wel op houdbaarheid als je dit rauw op je brood wilt eten. Het is erg bederfelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit is geen probleem. Het is wel belangrijk naar de houdbaarheidsdatum te kijken aangezien je het rauw eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik hiervoor rundertartaar maar gebruik het niet rauw. Bak de tartaartjes aan de buitenkant bruin maar zodat de binnenkant nog rauw is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik het niet rauw. Bak het zodat het nog rauw is (aan de binnenkant). Hoezo tegenstrijdig? Als je het niet rauw wilt, zul je het helemaal gaar moeten bakken, ook de binnenkant. Anders kun je het net zo goed niet bakken. Toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een broodje tartaar wordt met rauwe tartaar gemaakt (met of zonder uitje/eitje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tartaar is juist rauw.
Biefstuk is hiervoor het beste (om te vermalen) en meng dit dan met kruiden naar smaak. Wat olijfolie, zout en peper zijn erg lekker erdoor, maar ook een knoflookteentje en wat ketjap of mosterd smaken er erg goed doorheen. En als laatst er nog wat bieslook en peterselie is erg lekker!

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoon tartaar kan je dus ook nemen als basis, ipv biefstuk..