Vragen over een Bento(Japanse Lunchmaaltijd)

In Japan zie je vaak dat de kinderen of volwassenen als lunch een Bento Box meenemen. Hier zit dan hun eten in en zoals je ziet is het altijd wel gezond. Ik zie hier vaak groenten inzitten zoals broccoli, bloemkool, wortel, sla, kool etc.

Nu is mijn vraag .. Hoe houden ze dit goed? Meestal als je zoiets meeneemt dan word het toch langzaamaan bruin of droog? Hoe houden ze dit goed? Ik wou namelijk zelf ook eens zo'n boxje meenemen naar school en daar wat broccoli enzo in proppen(want ik houd van broccoli). Weet iemand hoe je dit het beste allemaal vers houd?

Is de rijst in een Bento box trouwens koud? Want dat lijkt me niet erg lekker..

Ik heb gewoon wat interesse in die Bento boxjes..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Antwoorden (3)

In Japan worden ook veel lunchboxjes bezorgd bij fabriek of kantoor, zodat alles lekekr vers is. Men besteedt daar mee aandacht aan het eten dan hier. maar om het vers te houden zou je een koelelementje kunnen gebruiken
anneliez
12 jaar geleden
Een Bento Box sluit luchtdicht af, hierdoor blijft de inhoud mooi vers en op kleur. Je kunt het buitencompartiment vullen met heet (of koud zo je wilt) water, zodat alles op temperatuur blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bentoboxjes zijn in wezen niet anders dan n broodtrommeltje, dat houdt zich wel n paar uur.bovendien is sushirijst/kleefrijst langer goed door het azijnmengsel dat er in zit. verder zijn ook groenten en vis vaak "ingemaakt" om zo langer houdbaar te zijn en fris te blijven. de inhoud is idd koud. warm is ook niet aan te raden tenzij vers aangeleverd en direct gegeten maar dat is natuurlijk hetzelfde als dat iemand je je lunchpakketje brengt...