Persoonlijk vind ik BK voor kookpannen en Tefal voor braadpan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste braadpannen die ik heb zijn matzwart en vooral erg zwaar. Ze hebben dus een dikke bodem en zijn van gietijzer. Een merk staat er niet op, ook al waren ze niet goedkoop.
Op de foto een met een uitsparing in het deksel waar je wat ijsblokjes in kan leggen; hierdoor druppelt condens weer op het vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Blokker of HEMA kun je heel aardige pannensetjes kopen waarmee je voor niet al te veel geld heel goed een simpele warme maaltijd kunt koken. Aan de andere kant van het kookspectrum vind je merken als Le Creuset, of nog mooier, Staub, voor de hobbykok maar dan ben je zomaar € 200,- kwijt voor een simpele braadpan. Professionele koks gebruiken vaak koperen pannen vanwege de gunstige hittegeleiding maar als je die goed wilt houden moet je wel weten hoe je ermee moet omgaan.

BK heeft een naam op te houden maar ik heb er iets te vaak kwaliteitsgrappen meegemaakt zoals het lanceren van de pannenkoek inclusief pan bij omkeren omdat de puntlassen van het handvat loslieten. Fissler is zeker geen onaardig merk en ook nog redelijk betaalbaar.

Natuurlijk zijn zaken als de manier van koken, gas, inductie, keramisch en de gezinssamenstelling van belang. Al met al is het eigenlijk veel aardiger om eens goed na te gaan wat precies je wensen zijn en eens een paar uur in een goede kookwinkel door te brengen voor maatwerk. De kans is groot dat je daardoor veel meer kijk krijgt op wat goed keukengereedschap is, ook al koop je nog even niets.

Mijn keukenuitrusting is in de loop van de jaren een bonte verzameling geworden. Begonnen met een Fissler set, die ik nog steeds gebruik, heb ik inmiddels een aantal braad- en koekenpannen versleten. Als braadpan gebruik ik graag een geëmailleerd stalen exemplaar. Helaas is kort geleden de gietijzeren met ijsdeksel overleden omdat ie door mijn vrouw te vaak in de afwasmachine was gedeponeerd. Om te bakken gebruik ik een grote roestvrijstalen koekenpan voor het grotere werk en een kleiner plaatstalen pannetje om een eitje of iets dergelijks in te bakken. Teflon laagjes zitten er niet in maar die maak je zelf door die pannen goed te gebruiken en te onderhouden. Bak- en braadpannen moet je sowieso niet met zeep afwassen, laat staan in de afwasmachine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben een greenpan die bevalt erg goed en hij is ook nog eens makkelijk schoon te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Demeyere is een heel goed merk. Natuurlijk merk je dit in de prijs. Maar ze doen regelmatig acties waarbij je een set voor een voordelige prijs kan aankopen.
BK is inderdaad ook redelijk goed.