Wat zijn lekkere, kleine, gezonde, hapjes om aan te komen?

Het is voor iemand die moet aankomen voordat een chemokuur kan worden gestart. Helaas vindt ze eten, en dan vooral de standaarddingen waar je van aankomt, op het moment niet lekker.
Dus ik ben op zoek naar ideeën voor calorierijke, lekkere kleine hapjes, die toch min of meer gezond zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vette en zoete dingen staan haar tegen.
Blokjes kaas gaan er wel in, maar niet te veel.
Ook af en toe een gekookt ei vindt ze wel lekker.
Maar grote hoeveelheden lukt niet echt, en daarom ben ik op zoek naar aantrekkelijke caloriebommetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tips, dank je!
Kimath
12 jaar geleden
Kijk ook eens naar Nutricia medische bijvoeding. Dat zijn flesjes drinken met veel voedingsstoffen. Vaak ook vergoed door de verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Kimath, zal eens kijken.

Het beste antwoord

Hieronder staan enkele voorbeelden van lekkere gezonde tussendoortjes om gezond dikker te worden.

beschuit, cracker/toost/knäckebröd, besmeerd en belegd met plakjes banaan, appel of aardbeien, brie of (smeer)kaas met tomaat en/of tuinkers, een lepel tonijnsalade, plakjes gebraden rosbief of fricandeau met wat mosterd of chutney, cervelaat- of gekookte worst met plakjes augurk
tosti met kaas, ham en plakjes ananas of appel
mueslibol met kaas
voedingsbiscuits
een glas (chocolade)melk, karnemelk, yoghurtdrank
kommetje vla met yoghurt of yoghurt met vruchten
kop soep met stukjes kip of soepballetjes, groente en vermicelli, met een stukje stokbrood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan ik ook wel wat mee. Bedankt.

Andere antwoorden (5)

Dit heb ik ruim 7 jaar geleden gehad met iemand ,die ik lief heb en daar heb ik samen met mijn echtgenote heel veel toastjes met onder andere vis,kipkerrie,brie etc gesmeerd . Dit resulteerde dan,dat náást het feit,dat de persoon in kwestie het gezellig vond,als wij dagelijks langs gingen uit pure belangstelling en medeleven ,dat zij het heerlijk vond. 2 hapjes en weg. Lekker drankje er bij . Ideaal,maar goed niet iedereen lust hetzelfde of vind dit fijn,om voorgeschoteld te krijgen.

Groet en vooral sterkte : Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noten en kaas zijn ware kalorie bommen, en smaken over het algemeen goed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet lukt om voldoende calorieen binnen te krijgen kun je ook calorierijke drinkvoeding gebruiken.
Dit is te kopen bij de apotheek. Het bestaat in allerlei smaken. (meeste wel zoet, zoals aarbei, banaan, chocolade, vanille)
Er bestaan ook calorierijke soepen, maar ik weet niet of dat bij de apotheek te koop is.
1 flesje staat voor veel calorieen, en je kunt gewoon af en toe een slokje nemen als aanvulling op je gewone eten.
Of je kunt meer nemen en dan je maaltijden vervangen door de drinkvoeding.
Ik vind het wel lekker en het valt ook niet zo zwaar op de maag.
En elke slok die je neemt voegt meteen echt iets toe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, dit lijkt wel wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als dat niet voldoende aanzet kun je via de dietiste een recept krijgen voor dezelfde soort drankjes waar nog meer calorieën per ml in zitten. Dat heeft nog meer effect!
gevuld stokbrood; snel klaar, simper en erg lekker (:smakenverschillen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik vooral eiwit -en calorierijke tussendoortjes.
de smaak en geur kan ook wisselen, dus wanneer diegene
het de ene keer niet lust, kan het de volgende keer wel smaken, houd hier dus ook rekening mee.

Produkten die goed zijn; volle melk, vla, pap, vleeswaren,
haring, makreel, vlees-of vissalade, noten,
maar ook veel vet en suiker zoals koek, gebak en chocolade kunnen als tussendoortje. Het gaat nl. ook om calorieën dus;
een schaaltje aardbeien met slagroom,
een beschuitje met banaan en daarover bruine suiker gestrooid,
warme wafel met aardbeien of warme kersensaus, pannenkoek met honing, kaas of spek etc.
paar poffertjes met roomboter en poedersuiker,
straks weer de nieuwe haring met uitjes en zuur,
Toastjes met Brie en walnoot, of met gerookte zalm of makreel(salade)
kerstomaatjes gevuld met roomkaas,
hangop met verse vruchten of vruchten uit suikerstroop uit blik.
Ze hebben niet vaak trek in warme vette dingen maar in zoet vaak wel. Gewoon geven waar ze echt trek in hebben, want als het met smaak gegeten wordt dan verteert het ook beter.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron ?
amc
12 jaar geleden
Eigen ervaring.