Slappe vissticks uit pan, wat tegen te doen?

met het omdraaien met de spatel om draaien vallen ze bijna uit elkaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
56.5K

Het beste antwoord

Neem liever een vloeibaar bakproduct. dat kan meer hitte verdragen en wordt dan niet zo snel donker als boter of gewone margarine.
Zorg dat het bakvet heet genoeg is voor je desticks erin doet en dat zie je als de belletjes gaan wegtrekken in het braadvet.Zet het vuur niet op zijn hoogst maar meer tussen midden en hoog.
Bak nu de vissticks maar even tot de onderkant goudbruin is. Dit zie je al als de zijkanten iets bruin kleuren. Draai ze dan om en je zult voelen dat het paneerlaagje nog vastgebakken is. Dat schroeit nl. direct dicht als het vet goed heet is en hierdoor kan er geen vet door de panade doordringen. Dit maakt ze nl. slap. Nu nog even bakken en zorgen dat ze niet te lang bakken, want dan worden ze te donkerbruin. Als ze klaar zijn, niet te lang in het vet laten liggen, maar direct op een bord of schaal doen en serveren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ontdooi ze niet eens, maar doe ze bevroren in de pan en door niet te heet in voldoende braadvet te bakken heb ik altijd knapperige, gare vissticks.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze rechtstreeks uit het vriesvak of de diepvries in een pan met goed hete olie of boter bakt dan kunnen ze niet slap worden. Nu zijn ze waarschijnlijk al ontdooid geweest, en was de pan met vet niet warm genoeg.
Amadea
12 jaar geleden
Je hebt dus die vissticks omgedraaid, en bent toen direct op GV gaan vragen wat je nu moet doen...
Je hebt ze waarschijnlijk op een te laag vuur laten bakken.
Wat wil je er nu nog aan doen dan?
Probeer ze nog even door te bakken, en dan...dan maar wat minder krokant.
Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook weleens gehad. Niet helemaal laten ontdooien, dan komt er water bij en worden ze slap. En wij bakken thuis alles met olijfolie, maar dan worden ze ook zacht. Dus met boter bakken scheelt zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet te veel boter of olie gebruiken dat zuigen ze op en dan worden ze te slap.