Hoe maak je bananensap zoals verkocht bij Albert Heijn?

De fruitsappen die je in de supermarkt koopt hebben een veel minder dikke consistentie dan een door mij gemaakte sap (= fruit in de blender met water en/of een beetje yoghurt). Hoe bereik je dat? Moet het geheel bijv. nog door een pers of zeef?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
8.4K
Kimath
12 jaar geleden
ik vind die dikkere sappen juist lekker :)

Antwoorden (4)

Ik denk dat je het beste geen yoghurt kunt mengen met jouw sap. Hier wordt het dikker van.

Kijk eens op de verpakking van de bananensap bij de AH.
Kun je alle ingredienten bekijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrijwel alle vruchtensappen die je bij de supermarkt koopt zijn gemaakt van concentraat, ingedikte vruchtenpulp waar later weer water aan wordt toegevoegd. Er is geen enkele regel voor hoeveel water er aan dat concentraat wordt toegevoegd waardoor de consistentie op dat moment wordt bepaald. Gewoon verdunnen met water, zou ik zeggen, en eventueel een scherp suiker erdoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er een beetje andere sap doorheen doen! Of limonade...
Water kan ook gewoon

Of melk, maar dan wordt het een milkshake
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is beter om je eigen sap van te maken met verse bananen.