Ik heb, een courgette, een aubergine,een paar champions, een stukje rode paprika, een ajuin, en drie stronken witloof, wat kan ik ervan maken?

Geen soep, het is voor bij gekookte aardappeltjes te eten, het zijn overschotjes van groenten.....ik ben nieuwsgierig...

Toegevoegd na 1 minuut:
heb ook nog tomaatjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.2K

Het beste antwoord

Stoven in donker bier en kruiden met wat kaneel en komein. Eet smakelijk

Toegevoegd na 12 minuten:
Al die groenten samen kunnen heel makkelijk. Je moet het wel een beetje in verhouding houden. Even uitgaande van 4 personen die redelijk wat groente eten. Dus zeg maar 1 ui, 1/2 paprika, 1 courgette, 1 aubergine, de champignons en dan 1 grote stronk witlof. Juist van de lof niet teveel omdat dat kan gaan overheersen. Eerst even de ui fruiten en de paprika erbij en dan de aubergine en courgette.. als laatste de champigons en de kruiden (kaneel,komijn peper en zout)en dan het bier. Dat laat je eerst 10 min stoven en dan pas de lof erbij en die maar 5 minuten meestoven tot het geslonken is.. anders wordt het pap. Zo kan je met vele groenten combineren.
eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al die groenten samen kunnen heel makkelijk. Je moet het wel een beetje in verhouding houden. Even uitgaande van 4 personen die redelijk wat groente eten. Dus zeg maar 1 ui, 1/2 paprika, 1 courgette, 1 aubergine, de champignons en dan 1 grote stronk witlof. Juist van de lof niet teveel omdat dat kan gaan overheersen. Eerst even de ui fruiten en de paprika erbij en dan de aubergine en courgette.. als laatste de champigons en de kruiden (kaneel,komijn peper en zout)en dan het bier. Dat laat je eerst 10 min stoven en dan pas de lof erbij en die maar 5 minuten meestoven tot het geslonken is.. anders wordt het pap. Zo kan je met vele groenten combineren.
eet smakelijk.

Andere antwoorden (7)

Ratatouille met witlofsalade. Mmm Lekker!
Je hebt er alle ingredienten voor in huis! Nog wel een uit erbij doen

http://www.dekooktips.com/recepten/ratatou.htm

Toegevoegd na 44 seconden:
uit= ui
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ajuin = Ui ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ui dus. Ik had eerst uitje gezet, maar het moet een grote ui zijn en dus "je" weggehaald en de T vergeten te deleten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je alles !!
grillen, besprenkelen met olie en zout/peper en onder degrill
of gratineren in de oven, met wat kaas er over
anneliez
12 jaar geleden
Alles grillen( ook de witlof blaadjes) in een grote schaal doen met een beetje olijfolie, zout, peper en 1 lepeltje mosterd, 1 lepeltje mayo en roeren maar! Heerlijke salade!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst de ui samen met knoflook aanroosteren in een wok in wat hete olijfolie. Eruit halen en in een ovenschaal doen.
De paprika in reepjes, de courgette in blokjes, de aubergine in niet te dikke plakjes in de wok doen en ook even roosteren en op het laatst even de champignons in helften of kwarten erbij doen en mee bakken. Ondertussen peper en grof zeezout erboven malen. daarna alles in de ovenschaal doen en de tomaten in stukken toevoegen. Lekker is het om er dan een scheut uit een pakje Soffrito (gekruide tomatensaus) door te doen of een andere gekruide tomatensaus. Pittige ketchup kan ook maar heeft de neiging te overheersen.
Strooi er wat tijm overheen en dek de schaal af met aluminiumfolie.
Zet in een voorverwarmde oven van 160-170 graden C. en bak hem in zo'n 3 kwartier gaar. Iets minder als je het nog stevig wilt hebben. Wel halverwege even omroeren.
Voor het opdienen lekker verse peterselie erover strooien.

De witlof zou ik apart als salade maken als frisse bijlage.
De dressing als volgt; ciroensap in een kom, peper, zout en suiker erdoor, een scheut koffiemelk, een klodder fritessaus, een beetje honing-mosterd en goed roeren met de garde. Dan langzaam een neutrale olie erbij zoals arachide- of zonnebloem en goed roeren tot je een dikkere saus hebt. Hierdoor witlof in dunne reepjes gesneden mengen en plakjes gekookt ei.
amc
12 jaar geleden
maak er een ovenschotel van,groeten in de schaal,aardappeltjes er over eventueel wat kaas er over.
Even in de oven en klaar
eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groente lasagne ervan maken. Groente eerst grillen en daarna laag voor laag in een ovenschaal. Wat olijfolie erop. Kaas en evt GP are saus erop. Eetse!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EEN soort van MOUSSAKA?
of een stoofpotje (: