Wij zijn met zn 2en alleen thuis en hebben net een caka gemaakt nu vragen wij ons af hoe de oven werkt!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

Als het een elektrische oven is: op elke elektrische oven zit een aan/uit knop, en een temperatuur instelling. Soms is dat dezelfde knop, dat kan ik natuurlijk niet zien. Dan zit er ook nog een knop voor aparte bovenwarmte of onderwarmte of grill, zorg dat de oven op gewoon boven plus onderwarmte staat.
Als je de cake wil bakken draai je de temperatuurknop naar de juiste waarde (160 of 180 graden of zo) en je zet de oven aan. Als er spullen in de oven staan, dan moet je die er eerst uit halen!
Dan laat je de oven warm worden, dat is soms maar 5 minuten maar soms bij een iets grotere oven duurt het ook wel een kwartier. Als de oven op temperatuur is kan je de cake er in zetten, midden in de oven (dus niet boven of onder).

Als het een gasoven is, moet je ook weer de knop zien te vinden waarmee je de temperatuur regelt. Dat is meestal een knop met cijfers 1 t/m 8 of zo. Zet hem op 5, dat is hoog genoeg. Dan een knopje induwen voor de ontsteking, of even met een lucifer doen. Verder is het hetzelfde als de elektrische oven hierboven.
itsme
12 jaar geleden
en voor je gaat vragen hoe je weet of de cake gaar is: inprikken met breipen of sateprikker. Als daar geen cake aan blijft kleven is de cake gaar

Toegevoegd na 31 seconden:
En vooral de oven niet te vroeg openen, dan zakt je cake in
anneliez