Kan je bevroren kippenpoten zo in kokend water voor de kippensoep gooien om te laten trekken?? Of moeten ze eerst ontdooid zijn?

Ik wil kippensoep maken, maar bedenk me net dat de kippenpoten nog in de vriezer liggen. Hoelang moet t dan in kokend water liggen als ik ze er wel in kan gooien nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
67.9K

Antwoorden (5)

Nee hoor,je hoeft ze niet eerst te ontdooien,dat gebeurd in de pan wel :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je ook een goede bouillon in je soep, doe ze dan bevroren in een pan en zet ze zo op met water en kruiden.
Zo worden ze gelijdelijk aan warmer en geven meer smaak af tijdens het ontdooien. Als de soep kookt, laag zetten en in ca 45 min. is de kip gaar en kan je hem van het bot halen en je soep verder afmaken.
Je kunt ze ook in hete vloeistof doen en meekoken, maar opgezet in niet kokend water en langzaam aan de kook brengen, geeft meer smaak aan de bouillon, dus aan de soep.
amc
12 jaar geleden
Als je bouillon wilt maken moet je ze opzetten met koud water bevroren of niet zo komt er meer smaak vrij. Dit heeft te maken met porieen in de kip en. En dan langzaam naar de kook brengen en niet laten koken anders wordt je bouillon ''blind''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in bevroren toestand kun je de kippenpoten aan het water toevoegen.koud water is het beste.daar dan alle smaakstofjes uit het vlees kunnen komen.als je die in heet water zou koken slaan de porien dicht.gewoon rustig laten pruttelen.als je ziet dat het vlees aan de bovenkant van het bot losgelaten is,is het vlees gaar.voeg alleen een een klein bosje peterselie toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de beste bouillon krijg je door de temperatuur heel langzaam op te voeren, dus bevroren kippenpoten komt de bouillon alleen maar ten goede