Waar kan je lege glazen jampotjes kopen?

Als je een grote partij jam wilt maken, en nooit zaken 'uit glas' eet. hoe kom je dan aan je potjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.5K

Antwoorden (7)

o.a. Flessenland:

http://www.flessenland.nl/Weckpotten-jampotten?gclid=CPniz6Ge3agCFUWFDgod1E0z5A

Toegevoegd na 1 minuut:
En nog:

http://www.brouwmarkt.nl/catalog/jampotten-twistoff-deksel-p-1432.html
12 jaar geleden
Vaak sparen mensen die wel "uit glas" eten ze een tijdje op voor ze naar de glasbak gaan. De kans dat zo iemand er nog wat heeft staan, is dus aanwezig.

Als je wat rondvraagt bij mensen in je omgeving, zijn er vast wel mensen die er nog wat hebben en die kosten je dan niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb daar ook wel eens naar gezocht. Het is raar, maar in de praktijk bleek het goedkoper te zijn om de goedkoopste soort doperwten, bonen, etc. bij de Aldi of Lidl te kopen. Zelfs dan ben je nog goedkoper uit dan wanner je nieuwe lege potten koopt.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct antwoord Qua prijs. Om een voorbeeld te noemen kost een mosterdpotje uit de link van Rose €0.38. Datzelfde potje kost bij C1000 €0,30 maar dan moet je nog wel de mosterd weggooien en het potje schoonmaken. Toch een plus.
Ik heb ze wel van de Xenos. Ze hebben er traditionele weckpotten (met een klemdeksel en losse rubberen rand), maar ook jampotjes met een schroefdeksel. Van de laatste zijn de potjes herbruikbaar, de deksels kun je ook los kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon bij de kringloopwinkel
er liggen vaak genoeg,en kost weinig.
succes met je jam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ze bij blokkers gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In verschillende winkels, zoals blokker en marskramer, hebben ze weckpotjes. Je kunt deze gebruiken om de jam in te doen.

Een andere oplossing is aan je vrienden en familie vragen of ze de potjes voor je op willen sparen i.p.v. in de glasbak gooien.

Als dit allemaal niet helpt of naar wens is, kan je altijd nog een briefje ophangen bij een supermarkt met de vraag of de mensen hun lege potten bij jou willen brengen. Er zullen vast wel wat mensen zijn die jou willen helpen.