Heeft iemand een recept voor Chocolate Mint Chip ijs of heeft iemand enig idee waar je dit kunt kopen?

Dit is de link voor het ijs wat ik bedoel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mint_Chocolate_Chip

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Het beste antwoord

Breek 4 eieren boven een kom.
Doe er 100 gr. suiker bij en klop met de mixer in 10 min. dik en schuimig.
Doe er 4 eetl. creme de menthe bij (pepermuntlikeur)
Klop nog eens ca. 5 min.
Klop in een andere kom 375 ml. volvette slagroom bijna stijf.
Schep dit samen met stukjes after eight chocolaatjes voorzichtig door het eimengsel.

Doe alles in een diepvriesdoos en bevries dit in 3 uur in de vriezer. Schep af en toe even door om ijskristallen te voorkomen.
Als je het gaat serveren, laat het dan zo'n 10 min. iets zachter worden.
Lekker met (warme) chocoladesaus!
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je zou kunnen doen, zelf lekker vanilleijs kopen, dat een klein beetje zacht laten worden en er stukjes after eight doorheen doen. Het enige wat je niet hebt dan is de crème de menth maar das niet zo heel erg toch? Een mintijs met stukjes chocolade is ook erg lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel weer even terug in de vriezer doen!