Weet iemand een recept voor witvis. Het liefst in de oven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Maak een eenvoudige marinade van wat ketjap, gember, knoflook en iets kerrie in een lepel olijfolie (met eventueel wat yoghurt of een scheut witte wijn) en laat de vis hierin een uurtje staan in de koelkast. Giet dan het overtollige vocht af en zet dit een half uur in een voorverwarmde oven.
Ook lekker is een visje in eenvoudig wat yoghurt, peper en veel verse dille.
Wil je graag een krokant laagje, dan kan je het ook eerst door een papje halen van een deel marinade en 2 eetlepels havervlokken of (volkoren) meel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mijn favoriet:

Bestrijk de visfilets met rode pesto en wikkel ze in een plakje parmaham. Leg de filets in een ovenschaal en giet er een beetje (kook)room overheen. 20 minuten in de oven (180 klein nulletje C) en je hebt een heerlijk gerecht!
bamibal
13 jaar geleden
kijk maar op deze site heel veel witvis recepten voor in de oven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peper en zout op de vis.
Chorizo op de vis, scheutje witte wijn (droog) in de ovenschaal, kleine tomaatjes en boontjes eromheen.
Dan kun je er kruiden aan toevoegen die je lekker vindt. Ik vind rozemarijn altijd erg lekker hierbij.
12-15 minuten in de oven.
Op de site van Albert Heijn kun je nog veel meer vinden. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan er ook een braadzak met kruiden voor halen bij de supermarkt.
erg lekker hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ooit opgeduikeld op de AH-site en sindsdien een van mijn favoriete visgerechten:

Visvariatie met aardappelpuree

Nodig voor 4 personen:

- 1 pak Visvariatie (= AH-merk) of andere vis met een korstje naar keuze

- 2 paprika's, in reepjes

- 1 dikke of 2 dunnere preien, in ringen

- 1 a 2 uien, in grove snippers

- 2 eetlepels olijfolie

- peper en zout

- 1 bak kant en klare aardappelpuree

* Verwarm de oven voor volgens de aanwijzingen op de verpakking van de vis.

* Bedek de bodem van een ovenschaal met een stuk bakpapier en schep hier de gesneden groenten op.

* Schenk de olijfolie erover en bestrooi met peper en zout naar smaak.

* Schep de groenten goed door elkaar en plaats de vis er boven op.

* Bak het geheel af volgens de aanwijzingen op de verpakking van de vis.

* Serveren met de opgewarmde aardappelpuree.

Als ik meer tijd heb maak ik de puree het liefst zelf. Ook serveer ik het gerecht voor de nodige variatie wel eens met (kant en klare) gebakken aardappeltjes.

Smakelijk eten!