Hoe kies ik de juiste bouillon voor mijn soep (runder-, kippen- of groentebouillon)?

Bijvoorbeeld: Als ik tomaten of bruine bonen soep maak welke bouillon gebruik ik hier dan voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
30.8K

Antwoorden (5)

dan lijkt mij groente bouillon heel logisch of anders runder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je gewoon naar www.ah.nl gaat en een recept op zoekt, welke soep je ook wilt, en die soep aanklikt , staat er gewoon bij welke bouillon er in moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik laat het afhangen van wat erin gaat.
Voor kippensoep kippenbouillon, voor groentesoep groentebouillon, of runderbouillon, voor tomatensoep of bruinebonensoep zou ik denk ik groentebouillon kiezen.
Voor een heel lichte soep gebruik ik ook wel graag kruidenbouillon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens +!
Kijk naar de andere ingredienten en de smaak die je eraan wil geven.
Voor bruine bonen en erwtensoep zou ik runderbouillon kiezen, voor tomatensoep groentebouillon.
Kerriesoep is lekker met kippenbouillon, net als courgettesoep en bloemkoolsoep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt eens kijken op www.wezooz.be daar vindt je wellicht de antwoorden