Kun je runderlever gewoon bakken ( grillen)

Kun je runderlever gewoon grillen en dan opeten?
Want ik zie op internet dat runderlever ontzettend gezond is, wil wel weten hoe je het nu klaarmaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.9K

Het beste antwoord

Als je op internet kan vinden dat het gezond is, kan je natuurlijk op internet ook de recepten wel vinden...

hier is er een van gegrilde runderlever:

Ingrediënten voor 4 personen
- 4 plakken kalfs- of runderlever elk van 200 gram
- 2 eetlepels olie
- peper, majoraan, zout
- 2 appelen
- 1 theelepel honing
- 1 eetlepel bier.

Bereidingswijze
Roer peper en majoraan door de olie.
Schil de appelen, snij ze in schijven en haal het klokhuis eruit.
Roer de honing door het bier.
Smeer de plakken lever in met de gekruide olie en grill ze bij matige hitte op de barbecue of op de elektrische grill aan elke kant gedurende 4 5 minuten.
Bestrijk de schijven appel met het honing-en-biermengsel en grill ze 4 minuten aan beide kanten.
Zout de lever en schik de gegrillde appelschijfjes op de lever.

Serveer met aardappelpuree of stokbrood en sla.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lekker bakken in de koekenpan met een uitje erbij. Dat gaat prima en smaakt erg lekker (vind ik :-).
Het klopt dat het best gezond is, vooral goed tegen bloedarmoede. Maar je moet het niet te vaak eten.

Met grillen heb ik geen ervaring.
13 jaar geleden
Ik bak dat altijd, even door de bloem halen van te voren. Niet al te lang en hard. ook nog spek, ui en champignons bakken, samen met rijst serveren. jammie...