Hoe maak je duitse kasekuche?

Aleen origineel recept a.u.b.

Op internet staan aleen duitse recepten van kasekuche, zou graag weten hoe ik het moet maken met een nederlandse bereidingswijze.

Qua smaak lijkt het niet op Monshou taart of zo,
het is heerlijk maar word in Nederland nooit gemaakt zo ver ik weet, het is een duitse specialiteit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1K

Antwoorden (2)

Begin met een "mürbeteig"te maken.
125 gr.suiker/1 eigeel/geraspte citroenschil/250 gr.boter en 275 gr.meel en wat zout mengen/kneden, en een half uur laten rusten.
750 gr. kwark en een kop zure room vermengen.
175 gr.suiker, 4 ei gelen, geraspte citroenschil, een pakje vanillesuiker, een kop geweekte rozijnen, 60 gr. maizena
vermengen. Het eiwit stijfkloppen en bij de voorgaande componenten voegen.
Het deeg uitrollen, en in een springvorm leggen.,
Nu de vulling in de deegvorm storten, en er iets bovenuit laten komen. Een halve kop gehakte amandelen erover strooien.
In een uur afbakken bij ong. 180 gr. en in geopende oven af laten koelen.

Dit is een origineel duits recept en niet van Google, maar uit "eigen keuken".

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet zeker maar misschien is dit wat je zoekt:

Ingrediënten

200 gr. meel, 75 gr. suiker,75 gr. boter, 1 ei, 1 theelepel bakpoeder, 500 gr. kwark, nogmaals 150 gr. suiker, 2 pakjes vanillesuiker, 1 pakje vanille pudding poeder,1/2 kopje olie, nogmaals 3 hele eieren. 1/2 kopje melk, beetje citroen.

Bereidingswijze

Kneed een deeg van het meel, de suiker,boter, 1 ei, 1 tl.bakpoeder.Meng daarna kwark, de 150 gr. suiker, de 2 pakjes vanillesuiker, het vanille pudding poeder, olie, de 3 eieren,melk en citroen goed door elkaar tot er een luchtige massa ontstaat.flinke springvorm invetten(evt. nog met bakpapier) en de bodem met het deeg bekleden. daarop komt de kwarkmassa. Een uur in de oven op 175-180 graden c.