Ik ga dit jaar op vakantie naar de Atlantische kust.. zou daar graag een paar keer vis bij een afslag kopen, is dat daar mogelijk?

Ik wil de vis vers kopen en direct die dag op de barbecue leggen. Kan dat ook? Ik bedoel dus: is dat safe of moet ik eerst wat anders doen dan natuurlijk schoonmaken..
:-)
En welke, niet alledaagse, vis zou je me aanraden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Natuurlijk doen, het beste recht van de vissersbootjes kopen, meestal maken die mensen de vis ook wel panklaar voor je als je dat vraagt. Vraag ze ook om het beste recept. Wél zorgen dat je er vroeg op de dag bij bent (6 uur in de ochtend) , anders moet je gewoon naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Congoleo gaat naar Frankrijk op vakantie, en ik weet uit eigen ervaring dat ze daar niet zo moeilijk zijn.

Andere antwoorden (2)

Ik begrijp niet wat jij onder niet safe verstaat, als je verse schoongemaakte vis op de barbeque wilt leggen.
Als de vis vers is is er weinig slechts aan.
Makreeltjes, sardines, Dorade.Er wordt zoveel verse vis aangeboden, en vrijwel alle vis kun je op de grill leggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij de visafslag kopen zal niet altijd ogelijk zijn, maar meestal ligt de vismarkt er vlak naast en s'morgens vroeg kun je daar de verse vis kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Senegal kun je de vis rechtstreeks bij de vissers kopen. Pas op met vis die al een tijdje op het strand ligt.