Is het "ongezond" om eten op smaak te brengen met kruiden (Rozemarijn, Tijm, Salie, Peterselie etc.)?

En dan weet ik dat "teveel" van iets ongezond is en dat zout niet echt goed is voor je cholesterolgehalte.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Het beste antwoord

Echte verse tuinkruiden zijn meestal juist gezond! Veel gewone tuinkruiden hebben ook een waardevolle medicinale werking, daarover is via google genoeg te vinden.
Peterselie is bijvoorbeeld weer goed voor je darmen, en munt bevorderd de spijsvertering etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee hoor, niets mis mee. Van deze kruiden kun je geen overdosis binnen krijgen. Dus strooi naar hartelust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, gewoon gebruiken (teveel is niet eens meer lekker). Veel kruiden werden vroeger als geneesmiddel voor van alles gebruikt. Als je het leuk vindt om daarover meer te weten, google eens op medicinale kruiden.
Als je een stukje over hebt in je tuin, is het ook leuk om wat te zaaien of te platen. Ze ruiken zo lekker in de zomer, en verser kun je ze niet hebben
anneliez
13 jaar geleden
Wil je echt kruiden gebruiken en recepten weten,google dan eens.
Surinaamsekeuken.web-log.nl
En dan wordt je duidelijk( echt hindoestaanse recepten ) wat lekker eten is,dit terwijl ik zelf geen surinamer ben.
Eet smakelijk en gekruid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is juist heel gezond om kruiden te gebruiken ! Daardoor gebruik je minder zout