Hoe bak je het beste wentelteefjes ?

Ik had vandaag wentelteefje gebakken maar ze bleven een beetje klef en als ik het langer ging bakken gingen ze aanbranden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
16.2K

Het beste antwoord

http://www.youtube.com/watch?v=RHHv4TEMFd8&feature=fvwrel

Hier zie je de juiste manier van bakken.

Ik heb ze zo ook eens gemaakt en wat de kok door het inweekbeslag doet is een aanrader! Five-spice is echt heerlijk om erdoor te doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu altijd doe en je kunt het ook prima doen met niet al te vers krenten/rozijnenbrood.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Heb je ze welicht te nat gemaakt

Toegevoegd na 19 seconden:
welicht m.z. wellicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dat zou kunnen want me dochtertje wilde het maken want ze had het gisteren bij iemand gegeten.
En toen ging ze het alvast klaar maken, ze haalden meteen al het brood door het spul.
Dus dan zijn door en door doordrenkt
De boter niet te heet laten worden en op een laag vuur bakken, met een beetje geduld dus. Dan zal het zeker lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook zo'n Miepje ongeduld in de keuken, weet er alles van :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, joh, valt nog mee. Ik heb pas een gebakken eitje vrolijk bestrooid met kaneel in plaats van paprikapoeder...
amc
13 jaar geleden
Ik heb toen ik als kind eens pannenkoeken wilde bakken, de bus met gustard gepakt ipv bloem. Ik vond het al zo heerlijk ruiken! Niet doen dus! Ze werden knalgeel, trokken krom en werden hard, maar mijn zusje vond ze heerlijk en eerlijk gezegd was de smaak niet verkeerd.
Het zag er niet uit en geef mij toch maar echte pannenkoeken.
Misschien heb je ze inderdaad te nat gemaakt. Daarna heb je ze misschien niet vaak genoeg gedraaid (gewenteld dus),
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan ook nog, ik heb ze niet steeds om en om gedraaid.
Ik wachtte tot de ene kant bruin was en toen de andere kant
combinatie van te nat en pan niet langzaam genoeg heet laten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt inderdaad best precies. Ik kan je de volgende tips geven:
- Oud brood werkt beter dan vers brood
- eitje extra erdoor kan helpen
- pan goed heet maken, maar vervolgens niet op heel hoog vuur bakken. Dan kun je het rustig droog laten bakken zonder dat het aanbakt.
Maar dan nog lukt het ook niet altijd hier. Maar het is lekker genoeg om het een poosje later weer te proberen. Met kaneelsuiker, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dat is dan het probleem, ik had heel vers brood.
Wentelteefjes horen altijd nog iets klef te zijn, dat is juist de kunst. De perfecte wentelteef (grappig woord..) is van binnen zacht en van buiten nog ietsje kleverig (komt door de gesmolten suiker) maar wel gebruind.
Als je ze te klef vindt, gebruik dan iets minder vocht.
Vaak wordt er melk gebruikt, maar als je van een apart smaakje houdt, gebruik dan eens i.p.v. melk wat speciaalbier (donker) en honing i.p.v. suiker. Heerlijk gewoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de pan..