Kan je de steel van de muntplant ook ergens voor gebruiken?

De steel van de munt heeft dezelfde geur als de bladeren, kan ik de stelen ook in eten verwerken of gebruiken om thee te trekken?

Toegevoegd na 4 uur:
Voor de zekerheid: ik bedoel dus niet de stengeltjes van de blaadjes, maar die grote steel, die zeg maar de 'stam' van de plant is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12.3K

Het beste antwoord

Als je thee gaat zetten van de munt kun je de bladeren met stelen en al in het kookwater doen, daarna natuurlijk wel even zeven, zoals je ook zult doen als je alleen het blad gebruikt. En als je de munt gebruikt om een Mojito te maken kun je een takje, met blad, gebruiken om het glas te garneren.
Ook in recepten waarbij je de munt hakt kun je de steeltjes laten zitten, die hak je gewoon mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt er zeker wel thee en dergelijke van maken. Of je 'm ook kunt gebruiken in gerechten, moet je zelf even testen, want het kan zijn dat ie taai is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor thee is het goed te doen, maar meestal is ie voor gewone verwerking veel te 'vezelig'. Ik droog de stengels en vijzel ze dan om als thee te gebruiken. Weggooien is zonde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slimme oplossing!
Je kunt ze confijten in suikersiroop en er bonbons van maken