Wat kun je, behalve paneermeel, nog meer gebruiken om te paneren?

Net boodschappen gedaan, paneermeel vergeten.

Ik wil vanavond kipfilet in panade met Italiaanse kruiden en Parmezaanse kaas maken. Daar gebruik ik altijd paneermeel voor, maar ik wil niet weer de stad in ;-(

Bekende alternatieven als beschuit, cornflakes, pankomeel of oudbakken brood heb ik ook niet in huis.

Wel couscous en melba toastjes. Zou dat werken? Andere tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
50.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de buurvrouw vragen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
terug naar de winkol (expres typfouten maken is grappig)

Het beste antwoord

broodkruimels!

Toegevoegd na 1 minuut:
eventueel toastjes klein maken en die kruimels gebruiken moet volgens mij ook lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb de toastjes geprobeerd. Fijngemaakt in de vijzel en verder mijn gebruikelijke recept gevolgd. Was heerlijk! Veel lekkerder dan met paneermeel. Dat ga ik dus niet meer meenemen met de boodschappen, maar dan nu expres ;-) Voortaan worden het de melba toastjes!

Andere antwoorden (7)

Denk dat als je de melba verkruimeld dat dan ook wel werkt. Volgende keer beter opletten tijdens het boodschappen doen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die melbatoastjes gaat zeker lukken als je ze verkruimeld. Da's tenslotte ook gewoon dubbelgebakken brood.
Je kunt ook een korstje maken met couscous, maar dan wel eerst even voorweken/wellen/garen, anders gaan ze zo tussen je tanden zitten ;-)

Maar....geen beschuit, geen oud brood, geen cornflakes EN geen paneermeel in huis ? Dan zou ik toch mijn voorraadkast eens goed aanvullen. Dat zijn toch een beetje basis-ingredienten, en niet alleen voor paneren.

Andere opties : verkruimelde gekookte aardappel, ei en bloem (met kruiden) mengen tot een deegje en dan frituren, maar je kunt ook gewoon de kipfilet kruiden de kaas er over strooien en zo de oven in, hoor, dat smaakt ook prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daar heb ik ook aan zitten denken. Was benieuwd of het ook met couscous zou gaan, maar ik geloof toch maar niet dat ik daar mijn dure biologische kippetje aan ga wagen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo, kan een biologisch kippetje mislukken dan? Ik zou zo'n kipje niet eens paneren, zonde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noi, is echt verrukkelijk hoor, kipfilet droogdeppen en in lange repen snijden, peper en zout erop, panade maken met paneermeel - of melba toastjes ;-) - verse kruiden en geraspte Parmezaanse kaas. Rustig bakken in olijfolie. Heerlijk!
Verkruimelde chips.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je wel brood in huis hebt, maar niet oudbakken, kun je het eerst roosteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chips....
maakt de smaak nog uit? lijkt me best lekker met bv cheese union of paprika.
heb je hier een recept voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het alleen nog maar gelezen, nog niet zelf geprobeerd.
De chips eerst vermalen met de staafmixer.
Heb oa een recept gezien van uienringen, gepaneerd met paprika chips.
Je kunt natuurlijk een eind weg experimenteren en elke smaak gebruiken die je lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.jeanne-doomen.net/recepten/recept206.html
Deze ziet er ook heel lekker uit.
beschuiten, toastjes, brood, alles wat van meel gemaakt is, kun je verkruimelen tot paneermeel en is bruikbaar in de keuken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Droge broodkruimels natuurlijk.
Of een wat gewaagder ingrediënt: peper(ontbijt)koek.

Je krijgt alleen een heel ander recept/smaak (een zoetere smaak) dan je bedoeling was, dus ik zal voor de broodkruimels gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
hoe doe je dat met peperkoek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hetzelfde als met brood: verkruimelen.
Ik heb het een keer gelezen bij een recept, waar ze koek gebruikte als paneermeel, ik weet alleen niet of dat altijd wel even lekker is.
Je kunt oudbakken brood maken door even een boterham in de magnetron goed warm te maken en dan even te laten liggen.
In de broodrooster kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
melba toastjes verkruimelen heeft hetzelfde effect. of cornflakes!!