Is het consumeren van de placenta goed voor je? En hoe maak je dat smakelijk klaar?

In het dierenrijk is de placenta een bron van vitaminen voor moeder en kind: deze wordt na de geboorte snel naar binnen gewerkt. Waarom bij mensen niet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (6)

zal vast wel de nodige voeding bevatten. een baby krijgt wel moedermelk ja.

het lekkerst is opbakken met champigon en uitjes. een goede rundvleesjus doet ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt het wel eten, maar weet niet of het goed voor je is. ooit heeft Pierre Wind in een radiouitzending van Giel Beelen een placenta gebakken / gekookt of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Even in de blender met wat melk en ijs en je hebt een milkshake
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In sommige oost-blok landen is de placenta een delicatesse.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Menselijke placenta wordt in Nederland onder andere gebruikt bij het behandelen van extreem ernstige brandwonden door het Brandwondencentrum te Beverwijk. Men verwerkt deze dan in zalf. Placenta wordt met name gebruikt vanwege haar regenererende eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mijn eerste antwoord is: GATVER... dat is dus voor mij persoonlijk een reden om niet direct dat ding naar binnen te werken.... yikes!!