Wie heeft een lekker recept voor een koude pastasalade met rode dressing of saus?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Het beste antwoord

Rode dressing:
3 eetlepels olijfolie
2 eetlepels rode wijnazijn
1 theelepel zwarte peper
1 theelepel basilicum
beetje paprikapoeder
1/4 rode paprika zeer fijn gesnipperd
2 eetlepels tomatenketchup
1 theelepel zout

Pastasalade:
250 gram pasta beetgaar koken

Ondertussen:
rode ui snipperen
Rode paprika snipperen
250 gram tomaten snijden
200 gram salami in blokjes snijden
2 mozzarella's in blokjes snijden

Als de pasta gaar is, afgieten en onder de koude kraan afspoelen.
Een flinke scheut olijfolie er doorheen roeren
De gesneden ingrediënten toevoegen
De dressing toevoegen
Indien nodig nog verder op smaak brengen met peper en zout

Serveren met stokbrood en rode pesto
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zie de afbeelding voor Macaronisalade met tomaat en olijven:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pastasalade met Tonijn.

250 gr. fusili of andere soort.
4 lente uien in ringen gesneden.
1 gele paprika zonder zaad in blokjes gesneden.
100 gr. gare sugar snaps(peultjes) fijn gesneden.
200 gr. (1 blikje) zoete mais wel uitgelekt.
Blikje tonijn in olie (uitgelekt).

Pasta beetgaar koken. Afgieten, koud spoelen, en vermengen met de fijngemaakte tonijn.

Meng 100ml. gezeefde tomaten, 1 el. olijfolie, 1 el balsamicoazijn, een theelepel suiker, wat gehakte basilicum, zout en peper.

Vermeng de dressing met de pasta, voeg dan de lente ui, paprika, mais en de sugar snaps toe en vermeng alles voorzichtig door elkaar.

Garneren met wat veldsla, tomaatschijfjes en hard gekookt ei.

Smakelijk eten.
Meng
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gehaktkoekjes met pastasalade is heel lekker, ook met het warme weer. Het recept vind je op de site van AH
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vlindermacaroni met blokjes kaas en -chorizo mengen met fijn gesneden salade en gesnipperde ui. ( op smaak gebracht met zout en peper)

als rode saus Poesta saus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
450 gram pasta (penne enz. geen spagetti !!)

-sherry tomaatjes (zelf bepalen hoeveel je er gebruikt)

- tonijn uitblik (250gram ongeveer)

-1 blikje mais (125 gram)

-3 eetlepels rode pesto

-1 hele citroen

je begint met de pasta tekoken uiteraard met wat olijfolie in het water tegen het plakken.als de pasta al dente (beetgaar) is gekookt giet je de pasta af en leg je die in een bak met koud water.

dan begin je met de sherry tomaatjes door midden te snijden. als je dat hebt gedaan pak je een schaalt waar je de pesto in doet en daar bij doe je dan het sap van een halfe citroen (mag eventeeul ook meer zijn) dat vermeng je even.

dan open je het blik tonijn en mais..

dan doe je de pasta in een grote schaal.

dan doe je de tomaatjes,mais,tonijn,pesto dressing/saus er ook bij en vermeng je het geheel. dan is je koude pasta klaar je kunt ze eventueel ook op brood serveren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spaghettini salade.

Benodigdheden:

250 gr. spaghettini,
1 groene paprika,
1 rode paprika,
250 gr. tomaten,
6 ansjovisfilets,
10 gevulde groene olijven,
2 eetl. olie,
3 eetl. dragonazijn,
zout en peper,
1 mespunt mosterd,

Bereid de spaghettini volgens de gebruiksaanwijzing op het pak en laat het afkoelen.
Snijd de gewassen paprika's in vieren en verwijder het zaad en de zaadlijsten. Snijd vervolgens de paprika's in heel dunne reepjes. Dompel de tomaten in heet water en ontvel ze. Snijd de tomaten in partjes, de ansjovis in stukjes en de olijven in plakjes. Maak de slasaus door olie, azijn, zout, peper en mosterd met elkaar te vermengen. Roer de paprika, tomaat, ansjovis, olijven en spaghettini door deze slasaus. Doe de salade over in een slabak en dek deze af met folie.
Plaats de spaghettinisalade maximaal twee uur in de koelkast.

Smakelijk eten !