Ik kan me herinneren dat er jaren geleden een groene horror ketchup was van Heinz. Is die toevallig nog verkrijgbaar of compleet uit de handel?

Als ie eruit is, wordt die misschien weer teruggebracht. Ik vond het grappig en ben altijd benieuwd gebleven of er een smaakverschil in zat :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

In 2004 bracht Heinz groene ketchup op de markt. Er werd vrij weinig reclame voor het product gemaakt, hoewel er veel mond-tot-mond reclame was. De ketchup zou hetzelfde smaken als de gewone, rode variant. De groene ketchup van Heinz is het resultaat van een onderzoek waarbij kinderen mochten kiezen in welke kleur ze hun ketchup het liefst zagen. Ondanks dit voorafgaande onderzoek werd de groene ketchup geen succes en werd het product weer uit de schappen gehaald.
Het product is geflopt door gebrek aan promotie en de onnatuurlijke kleur.

En dus helaas niet meer verkrijgbaar. Maar je kunt natuurlijk nog wel ZELF groene ketchup maken. Daar staan heel wat recepten voor op Internet, hoewel je voor echt DIE groene kleur wel kleurstof nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
getverderrie, ziet dat er goor uit, logisch dat het geflopt is!+

Andere antwoorden (1)

wat ik mij kan herinneren,was het net die kleurstof waarom die uit de handel is genomen,er zouden heel veel klachten zijn gekomen door ouders met kinderen met een kleurstof allergie.
De kinderen wilden hem perse hebben,terwijl ze hem door die kleurstoffen niet mochten.
Wij hebben hem nooit geprobeerd net voor die kleur,liet ons een beetje aan het slootwater denken van de boer in onze buurt.