WAT bedoelt men met 3/4 kop appelsap bij een smoothie?

BIJ sommige recepten staat het erbij maar hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je pakt een kopje die schenk je voor driekwart (3/4) vol met appelsap en dan giet je het erbij! ;)))

Het beste antwoord

Kopje is net als eetlepel en theelepel een vaste maat, alleen wat verwarrend omdat de theelepels, eetlepels en koffiekopjes tegenwoordig lang niet meer allemaal dezelfde maat hebben.

Het officiele kopje is 150 mililiter (veel te klein voor ons tegenwoordig) en driekwart kopje is dus ongeveer 112,5 milliliter. Beetje lastig af te meten, maar het is dan ook ongevéér.

Deze en meer ouderwetse inhoudsmaten vind je op deze tabel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Pas op, tegenwoordig zijn de meeste koffiekopjes en theeglazen en ranjabekers in onze kast al snel 200 ml ; dan zou je dus veel te veel gebruiken en kun je volstaan met ruim een half 'kopje'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je neemt een koffie of theekopje, die doe je voor 3/4 vol met appelsap en dat moet dan door de smoothie. Dus iets meer als halfvol zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf houd ik altijd de maat aan van een koffiekopje of theeglas. Deze vul je dan voor 3/4 met appelsap, dit is dan je maat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleentje, verdeel (in gedachten) een theeglas in 4en.
3 van de 4 deeltjes vul je met appelsap, en gooi dit bij je smoothie.
Lijkt me heerlijk op dit moment!