Hoe knoflookpers zuiver krijgen?

Hallo, heb sinds kort een knoflookpers aangeschaft, fijn ding om mee te werken maar niet om af te wassen! zowel met de hand als in het afwasmachine werkt niet.
Enkel met een mesje een voor een die dingskes eruit te duwen lijkt t te lukken ma das zo'n gedoe! :( help!

Toegevoegd na 1 week:
Bedankt voor de tips! Ben er super mee geholpen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Het beste antwoord

Het handigst is met je afwasborstel de pulp terug te drukken. Maar ik heb een betere tip voor je: als je maar aan één kant het velletje van het knoflookteentje eraf haalt, kun je na het persen zo het resterende velletje eruit halen, en heb je ook geen vieze restjes meer in je knijper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da van da velleke werkt prima! tnx

Andere antwoorden (5)

het blijft een gedoe, maar als je een sateprikker gebruikt, dan werkt dit in elk geval al handiger, dan een mesje, om de rommel uit de gaatjes te prikken.
13 jaar geleden
Na gebruik direct in het water zetten. Daardoor weekt het los en kun je hem gewoon met een afwasborstel schoonmaken. Je zult wel altijd een beetje moeten blijven "prikken" met de borstel. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nagelborstel werkt super. Is een soort platte afwasborstel met korte stugge haren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de knoflook een ijsklontje er in en persen maar!
Zo gaat de knoflook uit de pers en het ijs zal vevolgens onder de hete kraan smelten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuwe kopen van een goed kook merk mijn moeder heeft er ook een hij was duur maar hij is heel goed schoon te maken!