met welk heksenkruid had je het gehad willen hebben?
Groot heksenkruid (Circaea lutetiana) ... da's volgens mij niet eetbaar...
en de heksenkruiden die in deze lijst staan...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heksenkruid_(heksen)
weet je zeker dat je daar iets van wil brouwen of er een zalfje van maken?

er zijn wel heksenkruiden, die als medicijn gebruikt kunnen worden, maar dat kun je maar beter aan een apotheker of een klassiek homeopaat over laten...
Solanum dulcamara, bijvoorbeeld wordt in de pharmacie gebruikt voor diverse huidaandoeningen...
papaver somniferum, staat aan de basis van opium...
digitalis purpurea kan gebruikt worden bij hartritmestoornissen...
atropa belladonna wordt gebruikt om de pupillen te verwijden...

het recept met maretak kun je misschien vinden in de boeken van Asserancetourix...

Toegevoegd na 29 minuten:
maar even serieus... als je op zoek bent naar info over hallucinerende plantaardige middelen die in je keukekastje ofin plantsoenen te vinden zijn, kun je misschien wel wat vinden in 'uit je bol'... er worden ook ander middelen besproken, maar daar gaan we hier verder maar niet op in...

doornappel: je kunt alle delen van doornappel en bilzekruid eten, als thee drinken of gedroogd roken. Tien zaadjes waarop je kauwt of thee van wat blaadjes brengen je al snel naar een schimmenrijk van gnomen en spinnekoppen. Roken is het veiligst, maar ook dat geeft een zeer zware trip.
Een duizenden jaren lange ervaring heeft shamanen geleerd hoe ze met deze planten moeten omgaan, maar toch vallen zelfs daar slachtoffers. Indiaanse deskundigen waarschuwen dan ook dat de doornappel onvoorspelbaar is en niet als experiment gebruikt worden. Zij noemen doornappel een "boze tovenaar"; peyote is een "goede tovenaar".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een brandnetelstamppotje op smaak gebracht met heksenkruid