Hoeveel pinda's zitten er in een pot pindakaas van 250 gram?

Dat wil mijn andere dochter nu weten!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
11K

Het beste antwoord

Als aanvulling op C4th:

Toevallig had ik mijn precisieweegschaal en een zak doppinda's bij de hand, en heb ze eventjes nagewogen: 0,8 gram per stuk. Vervolgens heb ik ze in mijn mond vermalen tot pindakaas ;)

In principe kun je zelf pindakaas maken, met uitsluitend pinda's. Ze bevatten genoeg olie om een smeerbare puree van te kunnen stampen. In dat geval zijn er voor 250 gram pindakaas dus 312 en een halve pinda nodig.

Calvé zal er iets minder gebruiken, namelijk 265 en een halve pinda ;)

Overigens een leuk idee om zelf te maken met je dochter misschien? Zakje doppinda's kopen, lekker pellen, en malen maar in een vijzel. Dan kan ze zelf nakijken of mijn berekening klopt, hopen dat ze de tel niet kwijt raakt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Online vond ik dat Calvé pindakaas voor 85% uit pinda's bestaat.
Dat zal dus uitkomen op 212,5 gram pinda's.

Dan is het alleen nog even zaak uit te vinden hoe zwaar 1 pinda's is en dan weet je hoeveel pinda's er (ongeveer) in een pot van 250 gram pindakaas verwerkt zitten.