Wie heeft er leuke tips voor het bakken van pannenkoeken ?

Hoi wie heeft er leuke dwaze geniale baktips van pannenkoeken
?

Ik bak ze wel es met 7UP erg lekker En de prik gaat er uit. ben wel es naar anderen benieuwd gr Robert

13 jaar geleden
in: Koken
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter is allergisch voor ei, ik bak dus pannenkoeken van zelfrijzend bakmeel, melk en spa rood voor de luchtigheid.
Ik vind jou 7-up baktip geniaal! Ga ik zeker eens proberen!

Het beste antwoord

Met het beslag freaken is ook een favoriet van mij! Met wat echte bakkersgist geeft meer dimensie richting luchtiger, al moet je oppassen het niet te overdrijven. Gaat een beetje richting poffertjes. Of wat rijsmiddel als natriumbicarbonaat erin. Je kunt ze dan dikker maken en toch niet zo zwaar. Soms slaat de kolder naar dik helemaal toe en wordt het een Yorkshire Pudding met een iets aangepast recept (zonder vleesvet).
De bloem is ook belangrijk, ik neem als 'k weer 's richting het zuiden rij (Delhaize in België of Frankrijk) graag wat goed spul mee, no. 55 of 65. In NL is het vaak zeuren om echt goeie bloem te vinden. Wereld van verschil in smaak met de inferieure rommel die supermarkten hier af en toe verkopen.
Als je besluit een paar hartige pannenkoeken te maken kun je wat kruiden aan een deel van het beslag toevoegen zoals, koriander, gember, kardemom. En voor de zoete kun je naast een beetje vanille aroma of -poeder (probeer echte Madagascar bourbon te vinden, onder geen beding vanilline!!!) een beetje citroen- of limoenrasp erdoor doen.
Een van mijn favorieten is bosbessenjam toegevoegd met een paar hele bosbessen, Kirsch erover en flamberen die handel (minimaal 45% anders brand het niet goed en lang genoeg).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Bak een pannenkoeken taart.

Pannekoek,
laagje vulling, dit kan van alles zijn van kiwi tot vanillevla (ja is echt lekker)
dan weer pannenkoek
enz enz tot je een hele stapel hebt en snij deze als een taart in punten.

Je kan de 'taart' ook nog even in de magnetron doen om de vulling te verwarmen
Of de taart eerder maken en zo opwarmen
Maar koud eten kan ook.

Gebruik voor zoete pannenkoeken een zakje vanille suiker door het beslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7UP heb ik nog nooit van gehoord, maar het klinkt wel grappig. Hoe ben je er eigenlijk opgekomen om dat te doen?

Met appel, ananas of banaan schijfjes is ook erg lekker. Mijn persoonlijke favoriet is met spek. Maar je kan natuurlijk ook een hartige pannenkoek maken met (kruiden)kaas tomaat enz.
Ook heb ik weleens gehoord van shoarma pannenkoek. Of natuurlijk lekker met ijs en slagroom.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Almere kan je op de pannenkoekenboot een pannenkoek met en een chinese maaltijd erop krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Heb het menu er even bij gezocht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik je pannekoeken eens anders . restje van zuurkool erin dan oprollen dan geraspte kaas erover heen en dan even in de oven om de kaas te laten smelten en de zuurkool te verwarmen. erg lekker!

Toegevoegd na 1 minuut:
pannekoeken met shoarma schijnen ook erg lekker te zijn.of met kip en sate saus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Origenel combo, die moet ik onthouden.
Kimath
13 jaar geleden
Stomme iPod, ik bedoelde originele.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat dacht ik al.
Theehuis Rhijnauwen in Bunnik is befaamd om z'n pannenkoeken, zie het menu: http://www.theehuisrhijnauwen.nl/menu.html (de onderste helft is het pannenkoekenmenu). Ik moet zeggen dat ik een spek/kaasversie lekkerder vind dan een met stoofvlees, prei en taugé, maar er zijn genoeg mensen die die 'andere' pannenkoeken graag eten.
Hier vind je ook al veel aparte tips: http://www.goeievraag.nl/vraag/speciaal-pannekoek-gerecht.22989
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al moet ik toegeven dat het sterke vanille aroma die ze gebruiken me op een gegeven moment tegen de vlakte drukte. En grote drukte kunnen ze niet mee overweg. Ben in de omgeving een keertje met een groep geweest en menigeen hield het wachten niet meer vol, excuses voor het niet voldoen aan de bestellingen ook slap. Maar verder wél een mooie plek, fijne wandelingen en fietstochtjes gegarandeerd.
Ik heb geen antwoord maar vraag me af : hoe bak je pannekoeken met 7Up? Ben heel er benieuwd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het llerleukste pannenkoeken bakken - vooral met kinderen, maar ook met 'grote mensen' kun je er veel lol aan hebben - is een pannenkoekengourmet.

Maak een grote bak beslag, en zet op tafel allemaal schaaltjes met dingen die lekker zijn in / op de pannenkoek ; appel, banaan, (ander fruit), spek, salami, kaas, rozijnen, stroop, suiker, jam, wat je maar bedenken kan. Als je alleen met volwassenen 'pannekoekt' kun je er zelfs nog wat sterke drank (calvados, cognac) bij zetten om te flamberen.

Voordelen : er staat er niet eentje de hele avond pnnenkoeken naar wens te bakken zonder zelf echt aan bod te komen, en het is heel gezellig aan tafel. Bovendien maak je leuke kleine pannekoekjes en kun je veel verschillende pannenkoeken eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plaats van 7UP moet je er bier in doen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervang de 7up door Bailey's.
13 jaar geleden
Met appel (niet zo origineel) of banaan! Of mango
Laatst had ik suiker door het beslag gedaan, ook lekker.
Je pannekoek in een bepaalde vorm krijgen is ook leuk. Hartjesvorm had ik laatst gedaan. Maar dat even tussendoor ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bak er een heeeeeeeeleboel en bel mij dan. Dan kom ik helpen eten ;)

Geintje ...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha!