weet iemand een lekker recept voor bam ik heb al poulet nasi/bami groente en de bami zelf

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Kimath
13 jaar geleden
http://www.lmgtfy.com/?q=recept%20bami

Antwoorden (3)

- Bak de kip in dunne reepjes goudbruin in een wok met een klein laagje wokolie.
- Doe er vervolgens wat sojasaus bij.
- Als die in het vlees is getrokken doe je de groente bij de kip en wok je die op hoog vuur aan. (zelf naar behoeven knoflook en/of gesneden chilipepertje toevoegen).
- doe een theelepeltje sambal oelek bij dit geheel.

- Ondertussen kun je vast het water koken voor de bami.
- Kook de bami volgens de instructies.

- Als de kip met groente klaar is voeg je boemboe voor bami toe (kruidenmix), ook volgens instructies.

- Als de bami gaar is voeg je dit in de wokpan bij de groente en kip, goed mengen.

- eventueel nog hamblokjes toevoegen en/of geraspte oude kaas.

- Zo maak ik het zelf meestal. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
poulet is of varkensvlees of rundvlees
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poulet kan varkensvlees of rundvlees zijn, maar dat hoeft niet. Ik ben uitgegaan van kip, maar ik zie niet waarom dit gerecht ook niet met rundvlees of varkensvlees zou kunnen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, maar de vraagsteller had al poulet gekocht :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hij zegt er niet bij of t poulet van kip, rund, of varkensvlees is, ik ben daarbij dus uitgegaan van kip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed hoor, 't zal toch wel lekker smaken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat doet t zeker! :-D
Bak het vlees in blokjes in de wok
Doe er ui en knoflook erbij
Dan ketjap erbij
Dan groente erbij
Dan nasi/bami kruiden erbij (volgend het pakje bij sommige moet er nog water bij of moet je dat even laten staan)
Dat laat je gaar worden

Ondertussen rijst of bami koken en nadien erbij doen.

Bak er omelet bij en snij in reepjes en doe die er overheen. Of p.p. een spiegelei.

Lekker met satesaus, kerriesaus of wat je lekker vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het allerlekkerste is om de kruiden en specerijen eerst in de pan te doen en deze even droog te bakken tot de geuren goed vrij komen(niet bij een kant en klaar pakje, maar bij losse kruiden). Als je hele zaden (korianderzaad, mosterdzaad en komijnzaad) eerst gaat roosteren en daarna vijzelt komen de geuren en smaken pas echt goed tot hun recht! Je ruikt het door heel je keuken!
Bak intussen het vlees in een aparte pan.
In de kruidenpan doe je een scheut sesamolie, en voeg de groenten* toe (op hoog vuur), een theelepel schezuanpeper en een snufje chilipeper en een slok ketjap manis, veel omscheppen en het is al snel klaar. Voeg dan het gare vlees toe, omscheppen en laat het nog 2 minuten staan met het vuur uit.

* lekkere groenten voor bami zijn: prei, ui, wortel (peen), shii-take, tauge, en peultjes (sperziebonen kan ook) en wat versgeperste knoflook.

Heerlijk met een gebakken eitje erover en wat frisse atjar (ook lekker zelf te maken, die uit een potje zijn veel te zuur).

Smakelijk!