gedroogde linzen

kan je gedroogde linzen zo uit het pak in de wok doen?
of moet je ze eerst koken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Het beste antwoord

Er zijn linzen die je niet hoeft te wellen, dus kun je ze in een laagje vocht laten pruttelen. Maar daar heb je tijd voor nodig (0ng. 20 min.) en een deksel omdat het vocht anders te snel verdampt.
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/linzen.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sommige soorten kan je beter eerst wellen, omdat ze anders niet gaar worden. Maar die kleine oranje hoeven maar kort te koken.
Amadea
13 jaar geleden
De groene en bruine linzen zijn geschikt om te wokken, maar je moet ze wel eerst koken. Ongeveer 20 minuten.

Rode en gele linzen kun je nog korter koken.

Kwestie van proeven.