Hoe herken je suiker? Want ik heb zelf suiker gemaakt en weet niet of er nog andere (giftige) stoffen in zitten. Hoe kan ik hier het beste achter kome

Graag een antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Kimath
13 jaar geleden
Wat heeft de foto met je vraag te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn beide nogal onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een lieve foto :-)
amigo
13 jaar geleden
Om echt vast te stellen of er geen gevaarlijke stoffen inzitten zou je toch iets meer moeten vertellen over hoe je het hebt gemaakt en waarvan. Ik zou er in ieder geval niet zomaal veel van eten

Antwoorden (2)

Als je er geen giftige stoffen hebt in gedaan zullen ze er ook niet in zitten.
Suiker herken je aan de zoete smaak.
Ben wel benieuwd naar je recept trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe wordt suiker gemaakt?
Je kan uit twee gewassen suiker maken. Suikerbiet en Suikerriet. Ik behandel alleen de suikerbiet, omdat die veel in Nederland wordt geteeld. Suikerbieten groeien namelijk erg goed in ons klimaat. Ook bij andere landen met dit Noordzee klimaat is de suikerbiet een populair gewas voor akkerbouwers, al vraagt het telen van de suikerbieten veel zorg en aandacht. Vanaf het uitzaaien tot aan de oogst. Verder blijft de suikerbiet afhankelijk van het weer.

Suikerriet is een plant die een zoet sap in de stengel bevat. Dat vocht is zo zoet, dat men de plant kweekt om er het sap eruit te halen. Het wordt uit de stengel geperst en gezuiverd tot we suiker hebben.

Suikerbiet. In de lente wordt het pillenzaad gezaaid. Pillendzaadjes zijn ingepakt om ze makkelijker percies te kunen zaaien. Uit de hele kleine zaadjes groeien eerst een heel klein dun worteltje en twee blaadjes. Daarna ontstaan eerst vooral meer bladeren. Pas als de herfst eraan komt, gaat de plant reservevoedsel voor de komende winter opslaan in z'n wortel. In oktober/november is een heel dikke wortel ontstaan, waar genoeg suiker in zit voor 35(!) suikerklontjes.
eevoer.