wie heeft er leuke ideeën voor makkelijke amuse hapjes, voor op lepeltje of in een klein bakje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.9K

Het beste antwoord

Plakje gerookte zalm met daarin een klein schepje roomkaas, wat peper, zout en limoensap. Mooi dichtvouwen en dan op een lepel. Lekker en makkelijk!

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een: niet echt vernieuwend, maar steeds weer een succes: parmaham met meloen.

Ook een van mijn favorieten: kipfilet in blokjes snijden, die bakken in olie met peper, zout, kerriepoeder en (veel) knoflook. Af laten koelen en de blokjes op prikkertjes doen. Doe dan een laagje griekse yoghurt erover, gevolgd door een laagje mangochutney. Lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Check de site www.allrecipes.nl ! Je vind er heerlijke recepten waaronder ook amuses.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een broccoli en bloemkoolsoepje is erg lekker als amuse.
Je kunt ook een stukje gerookte zalm oprollen om een stukje monchou.

Veel plezier met koken en bedenken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor in leuke kleine decoratieve bakjes:

olijven
zachte kaassoorten (bijv witte kaas met knoflook en
bieslook)
plakjes augurk
schijfjes komkommer
cherrytomaatjes
soorten salades (bijv eier/tonijn/vleessalade

En natuurlijk vers stokbrood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Halveer per persoon een kerstomaatje en hol dit uit.
Verkruimel wat geitenkaas en doe hier wat chilipoeder, dille en citroenschil door. Vul de tomaatjes ermee en zet ze in een ovenschaaltje enkele minuten onder de hete grill.. tot de kaas gegratineerd is.
Serveren; 1op een lepeltje bij het aperitief of 3 stuks in een klein bakje op blaadjes veldsla.

Peterselie eieren;
Kook eieren hard,haal de dooiers eruit.
Maak de vulling (kan van tevoren);
Meng de eierdooiers met verse kruidenkaas, creme fraiche en kerriepoeder. Hak 1 augurkje fijn, snipper 1 uitje en roer beide door de eimassa.Breng op smaak met zout en cayennepeper. Doe in een spuitzak.
Maak de witte eierenhelften vochtig aan de bovenkant waar de holte zit en druk deze in gehakte peterselie.
Spuit de vulling nu in de holte en leg er wat kappertjes bovenop.

Bestrijk een plakje rosbief met filet americain of gekruide
tartaar, leg er een kwart eitje op en rol op.

Blaadje rucola op een lepel, brokje parmezaanse kaas erop en wat druppels truffelolie.

Warme ragout op een plakje vlees zoals fricandeau, opvouwen en niet heet op een lepel leggen.

Plakjes serranoham oprollen en vast zetten met een olijf.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm lijkt me allemaal heerlijk!
Een lepel met daarop een beetje blauwe kaas, een klein blokje/schijfje peer en daarop een pecannoot.

of een (uitgeholde) cherrytomaat met een stukje mozzarella erin en wat druppels balsamicostroop en een blaadje basilicum

of een borrelglaasje met wat tomatensap en wat druppels tabasco en wat snippers verse koriander

of een lepeltje met zachte geitenkaas en een duivels schijfje jalapenopeper

of een dadel (medjoul dadel is het lekkerst) met daarin een amandel en iets pittige blauwe kaas

of een rauwe champignon (voetje eruit) gevuld met tomatentapenade
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Lijkt mij ook heerlijk heidi! Als wij twee zouden cateren, zou er niet veel overblijven voor de klanten. ;) +1
Biologische geitenkaas mousse met tomaten gazpacho

Blender de geitenkaas fijn, klop wat slagroom op, spatel dit door de geblenderde geitenkaas heen spuit dit voorzichtig in een mooi sierlijk amuse glaasje, maak de gazpacho zoals overal is omschreven of blender zelf wat overijpe tomaten en giet dit over de mousse heen met de peper molen op smaak brengen afgarneren met een takje munt.
LET OP dit is wel machtig eten dus de glaasjes niet te vol spuiten