Wat zijn leuke gerechten voor de gourmet?

We gaan vanavond gourmetten met een groep vrienden, wat zijn leuke hapjes naast het standaard vlees en omeletten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Het beste antwoord

Spek, biefstuk, worstjes in bladerdeeg! Stokbrood kruidenboter en zalm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

- Een beetje pannenkoekbeslag
- Grote stukken paprika
- Banaan met poedersuiker
- Een fles vodka als smaakmaker en om gezellig te flamberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een visje, pannekoeken, champignon uitje ea groenten, geruld gehakt mengsel met lekkere kruiden, natuurlijk ook salade en stokbrood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardappelpartjes
Plakjes courgette, aubergine en paprika
Pannenkoekbeslag
Plakjes kaas voor over de groente of om tosti te maken
Gamba's of ander stevig vis

Verder kun je er natuurlijk een salade en sausjes bij doen met wat brood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Garnaaltjes, stukjes zalm, paprika ringetjes, uien ringen, champignons, aubershine, cherry tomaatjes.. Verschillende Salades
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, das eigenlijk heel simpel. Alles wat je normaal gesproken in het groot bakt, bak je nu in het klein ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vegetarische Gourmet recepten

Recept: Gepaneerde aubergines met mozzarella

Ingrediënten: 1 aubergine in dikke plakken, 75 gram mozzarella, 1 ei, paneermeel, olijfolie, bloem en zout
Voorbereiding: Kruid de aubergine met wat zout en bak ze in olijfolie. Laat ze uitlekken op keukenpapier. Snijd de mozzarella in schijfjes en leg op elke plak aubergine een schijfje mozzarella en vouw de aubergine dicht zodat de kaas er helemaal in zit. Pak drie diepe schaaltjes en stop hier de bloem, losgeklopt ei en paneermeel in. Haal de aubergines in dezelfde volgorde door het mengsel en leg de aubergines op een bord afgedekt in de koelkast. Pak de aubergines een paar minuten voordat je gaat gourmetten uit de koelkast en ze zijn nu heerlijk om te bakken tijdens het gourmetten.

Recept: Gevulde Champignons

Ingrediënten: 16 champignons, 3 cherry tomaatjes, 2 el olijfolie, 1 el peterselie, 1 el pesto, snufje zout en 2 el broodkruimels van wit brood
Voorbereiding: Maak de champignons schoon, verwijder de steeltjes en hak deze fijn. Snijd de cherry tomaatjes fijn en stop dit in een kom met de gehakte champignonsteeltjes, de pesto, broodkruim, peterselie en zout. Vul de champignons met het mengsel. Bewaar de gevulde champignons in de koelkast, totdat het gourmetten begint. Je kunt ze lekker grillen in het pannetje onderin, heerlijk!

Recept: Groente Shaslicks

Ingrediënten: Kies zelf een aantal groente die je zelf lekker vindt, zoals uien, paprika, blokjes courgette, etc.
Voorbereiding: Snijd de groente in grove stukken en rijg ze afwisselend aan een satéprikker (maak ze wel eerst even nat, anders kunnen de prikkers ‘verkolen’). Als variatietip kun je ook een vegetarische burger in stukken snijden en deze voor de hartigheid ook aan de prikker rijgen. Bij het gourmetten kun je de zelfgemaakte shaslicks lekker bovenop de gourmetplaat bakken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Brood in vierkanten snijden, ketchup erop, plakje kaas en voorgebakken champignons erop, en zo je eigen pizza maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste keer hebben we ook voor pizzadeeg gezorgd: tomatensaus erop, afbakken en in pan-klare stukjes snijden. Dan pizzabeleg erop (bv ham en ananas - prei en tonijn - salami en perzik), kaas erover en onder de grill van de gourmet. Werd vooral door de kinderen erg gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak wat gesneden fruit, droog het goed en bedruppel met citroensap. Afdekken met huishoudfolie en tot gebruik in de koelkast zetten. (plakjes banaan, stukjes peer, stukjes appel) Ook cocktailfruit, ananas, mandarijntjes uit blik kan natuurlijk.

Groenten zoals ringetjes prei,gesnipperde ui, kleine stukjes paprika, plakjess champignons,stukjes ontvelde ontpitte tomaat om in de pannetjes mee te bakken.

Plakjes- of geraspte kaas, plakjes onbijtspek, een kannetje room om in de pannetjes saus te bereiden,
pannenkoekbeslag of losgeklopte eieren, schaaltje kroepoek, stokbrood, kleine mini broodjes, zoet-zure augurken/uitjes.
Bijgerechten; aardappelpartjes of partjes om mee te bakken of al gebakken in een schaal, frietjes kan natuurlijk ook.
Een schaal nasi, om in je pannetje een 'Indisch pannetje 'te maken, spiegeleitje erop en evtl sateetje, mmm.
Kapucijners zijn ook lekker om in een pannetje met uitjes, spek, zoetzuur en een cocktailworstje een mini 'captain dinner'te maken.

Bief-pannetje; biefstukvlees, ringetjesui en partjes appel.
Boeren-pannetje; krieltjes, spekjes, uitjes, champignons in een pannetje.
Banaan-pannetje; stukjes banaan met kokos bestrooien en bakken.
Visburgertjes van gebakken stukjes visnuggets en gehalveerde kerstomaatjes in een pannetje.
amc