Hoe maak je je eigen slanke "goedmorgen"ontbijt (yoghurtdrank)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Het beste antwoord

Mijn supermix:
half magere yoghurt, half sinaasappelsap (liefst vers), een flinke lepel Brinta 7-granen (peuterontbijt), lepel lijnzaad (Zonnatura) en een lepel Lecithinepoeder (Zonnatura) en naar smaak/beschikbaarheid ander vers fruit. Wordt je mix te dik, voeg dan wat melk toe. Blauwe bessen zijn heel gezond bijvoorbeeld en het jaar rond te krijgen bij AH (diepvries).
Als je dat lekker vindt, kan je ook nog verse kruiden zoals munt toevoegen.

Mix met veel vitaminen, vezels, onverzadigde vetzuren en anti-oxidanten.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Magere yoghurt, fruit (appel), kaneel & rozijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100 ml yoghurt
1 zelf geperste sinaasappelsap
halve banaan

en smullen maar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt nog een heel gedoe! Want dan moet je met tarwekiemen, haverzemelen, en al dat spul meer aan de slag. Om het echt na te maken lijkt me onmogelijk.

Je zult denk ik het verst komen, als je yoghurt wat verdunt met melk zodat je het kunt drinken, een klein beetje Bambix of Brinta, (niet teveel anders wordt het dik) en wat fijn gestampt fruit (banaan, appel). Als extra smaakje zou je nog wat roosvicee kunnen toevoegen.

Echt "goede morgen" wordt het dus niet, maar het lijkt me op deze manier best lekker. Als je dit zelf eens maakt, zul je meteen ontdekken, dat de "goede morgen" ontbijtjes een goudmijn zijn voor de fabrikant. Want eigenlijk zit er, qua percentages, nauwelijks meer in, dan wat melkbestanddelen. Maar het is wel lekker, en makkelijk natuurlijk ;-) Eet (drink) smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slanke citroen-yoghurtdrank

Ingrediënten:

500 ml. biogarde
3 el. citroensap
3 el. zoetstof
200 ml. water

Benodigde materialen:

kom/maatbeker/kan, garde, eetlepel voor de maat

Bereidingswijze:

Doe de biogarde yoghurt in een kom. Vermeng de overige yoghurt in het bakje met water en 'spoel' hem uit. Doe dit bij de yoghurt in de kom. Doe er nog wat water bij (200 ml) tot hij dun genoeg is om te drinken. Dit hangt af van de soort yoghurt, doe dit dus naar eigen inzicht. Er zijn dikke en dunne versies van biogarde yoghurt. Gebruik de MAGERE variant voor het slankste recept! Doe het citroensap erbij en meng goed met een garde. Doe daarna de zoetstof erbij en meng weer goed met de garde. Als je liever geen zoetstof gebruikt, doe hetzelfde dan met suiker. Dit duurt wel even voor het oplost! Wat je ook kunt doen is siroop of diksap gebruiken. Gebruik bij diksap de appelversie en bij siroop de aardbeiversie, die combinatie is ook erg lekker. Met zoetstof is de shake het meest 'mager' natuurlijk. Serveer je drankje eventueel met een schijf citroen en een rietje. Smullen zonder schuldgevoel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker wat aardbeitjes, tjop tjop tjop
Yoghurt erbij, en dan nog de muesli.
Zo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem wat magere yoghurt of yofu (sojayoghurt), een banaan, een eetlepel lijnzaad en een geschilde kiwi, en zet de staafmixer erin. Als het geheel nog iets te dik is, voeg er dan een beetje (afgekoelde) groene thee of verse muntthee aan toe. Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja joh, heb ik nooit last van, ik neem bijna elke dag wel een eetlepel, o.a. door de muesli.
Misschien ben je er gevoelig voor? (of ik juist ongevoelig?)
Geperst sinaasappelsap, kiwi en/of banaan in stukjes snijden en de staafmixer erin.
Gewoon fruit heeft veel vezels, natuurlijke suikers (fructose)en belangrijke voedingsstoffen.
Je kunt er yoghurt bijdoen en dit evtl zoeten met diksap of honing. Je kunt er ook nog wat gemalen hazelnoten en/ of een hand muesli/ cruesli door heen mengen.

Dit is eigenlijk gezonder en slanker dan de kant-en-klare drinkyoghurts omdat hieraan vaak kunstmatige fructose is toegevoegd en dit zet juist sneller om in vet dan de goede, natuurlijke fructose die in fruit zit.
amc