hoe maak je een lekker chocolade/kokostaart?

Ik heb ooit een heeeeeel lekkere chocolade/kokos taart gegeten en sindsdien ben ik al op zoek naar een recept van hoe je dit maakt :) kan iemand me helpeeeen? mercikeus

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Ik heb een heel lekker recept voor een Jamaicaanse chocolade-kokostaart,er zit wel likeur in dus niet zo geschikt voor kinderen.Eventueel kun je dat vervangen door kokosmelk.Het is best even wat werk maar dan heb je ook wat (2 kilo erbij bijvoorbeeld).

Choco-kokostaart uit Jamaica:
Ingrediënten:
* 200 ml slagroom,
* 20 ml kokoslikeur(bijv:Malibu),
* 100 g poedersuiker,
* 150 g geraspte kokos,
* 200 g zachte boter,
* 200 g suiker,
* 4 eieren,
* 100 ml melk,
* 250 g bloem,
* 2 theel bakpoeder,
* 40 g cacao,
Voor het chocoladeglazuur:
* 75 g boter,
* 150 g donkere couverture of pure chocolade in stukjes,
* 1 eetl ahornsiroop (eventueel honing),
* 2 eetl hagelslag van echte chocolade.

Vet een springvorm (24 cm doorsnee) in met wat boter en bestrooi met wat bloem.

De 200 ml slagroom in een pan snel aan de kook brengen,de kokoslikeur,poedersuiker en de geraspte kokos erdoor roeren.Overdoen in een kom en 1 uur laten afkoelen.
Verwarm de oven voor op 175 graden C.
In een kom de 200 g zachte boter en de 200 g suiker door elkaar roeren,de eieren er een voor een door roeren,het volgende ei pas toevoegen als het vorige volledig is opgenomen in het boter-suikermengsel.
Zeef boven een kom de bloem,bakpoeder en de cacao,meng en schep dit beetje bij beetje luchtig door het boter-suiker-eimengsel.
Schep de helft van dit chocoladedeeg in de ingevette springvorm,verdeel het inmidddels afgekoelde kokosmengsel over het chocoladedeeg maar laat aan de rand 1 cm over,schep de andere helft van het chocoladedeeg erop en strijk glad.
Bak de taart in het midden van de voorverwarmde gedurende 45 minuten.Laat hem afkoelen.
Smelt in een kom boven een pan net niet kokend water (au-bain-marie) de 75 g boter en de couverture of pure chocoladestukjes,roer de ahornsiroop (of honing) erdoor.
Laat een beetje afkoelen en bestrijk de choco-kokostaart hiermee,bestrooi met de hagelslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb je al gevraagd op de plek waar je die taart toen gegeten hebt? Daar weten ze het recept vast wel. En als ze het niet willen geven , kan je hier kijken: http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/taart_en_gebak/choco-cocoscake-4881.html.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik net besloten om weer eens aan de lijn te doen, kom je met zó'n recept. Ik stel het wel een dagje uit :-)
Lekker en snel;

150 gr. pure chocolade,
100 gr. roomboter,
4 eieren,
100 gr. witte basterdsuiker,
125 gr. geraspte kokos,
2 eetl. Malibu ( kokoslikeur),
½ theel. kaneel,
abrikozen of kersenjam.

Oven voorverwarmen op 180 graden en bakvorm van 22 cm invetten.

Smelt de cocolade met de boter op zacht vuur en roer tot een gladde massa. Doe dan de Malibu erdoor of neem rum als je die niet hebt.
Scheidt de eieren en doe de dooiers met de suiker in een kom en mix dit enkele minuten goed tot je een creme hebt.
Doe hier dan de chocolade bij, de kaneel en 100 gr. van de kokos.
Klop in een andere kom de eiwitten heel stijf. Leg nu het chocoladebeslag hierop en spatel dit voorzichtig door de stijfgeklopte eiwitten, zodat de lucht erin blijft zitten.
Vul alles nu in de vorm en bak 35 min. in het midden van de oven.
Als de taart uit de oven komt kan je er nog wat likeur over druppelen en tot slot bestrijk je hem met wat verwarmde jam en bestrooi hem dik met de overgebleven geraspte kokos. Laat afkoelen en serveer hem eens met een bolletje roomijs en/of slagroom.
amc
13 jaar geleden
je kunt eens kijken op www.wezooz.be daar staan diverse recepten op over het maken van taarten