Wat is het verschil tussen zure room en slagroom? En kan je zure room gebruiken ipv slagroom als je wat suiker toevoegt?

Ben iets aan het maken waar slagroom in moet, maar dat heb ik niet in huis. Wel zure room, als ik dit wat zoeter maak, komt dit dan op hetzelfde neer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
6.2K

Antwoorden (2)

Nee slagroom en zure room kun je niet verwisselen je kan volgens mij wel yoghurt gebruiken ipv zure room.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met suiker haal je het zurige niet weg, daarmee komt het dus niet op hetzelfde neer. Als je een zoet gerecht aan het maken bent, is zure room misschien niet de beste keuze. Maar ben je bijvoorbeeld een pastasaus aan het maken, dan kun je gerust zure room gebruiken. Zónder suiker.

Pas wel op met zure room in warme gerechten, het schift snel. Dus niet zo vanuit de koelkast erin gooien!