Wat is het beste recept voor pizzabodem?

Op internet kom je zoveel verschillende recepten tegen voor pizzabodems maar welke is nu eigenlijk het beste en lekkerst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

Een mooie pizzabodem krijg je door:

- Een paar eetlepels olijfolie door het deeg te doen
- Goede (Italiaanse of Turkse) bloem te gebruiken
- Beetje suiker toevoegen
- Goed en lang kneden
- Een half uur laten rusten zodat het goed kan rijzen

Ik heb een recept gevonden die perfect voldoet:

http://www.pizzaovens.be/pizza_recepten_32.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat ik doe als ik zelf pizza's maak is simpel. Ik koop een goedkope pizza en beleg hem met alles wat ik lekker vind!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15 gram gist in wat lauw water oplossen( niet te warm!) hier 2 eetl. bloem bij doen en tot een papje roeren.
Laat dit 30 min. onder een theedoek staan.

Maak van 350 gr. bloem een bergje, maak een kuiltje in het midden en doe hier het gistpapje, ¾ dl. water (dus geen 1 dl), 3 eetl. olijfolie en 1 klein theel. zout.
Kneed dit zo'n 10 min.
Maak hiervan 4 balletjes en laat ze 2 uur rusten onder een theedoek, tochtvrij!
Dan zo dun mogelijk uitrollen en beleggen.
12 min. bakken in een hete oven.

Dit is de manier waarop de Italianen het maken.
Wij vinden deze erg lekker maar smaken verschillen zoals je weet.
amc
13 jaar geleden
De allerlekkerste pizzabodem.

Deze pizzabodem is zo luchtig en zacht-knapperig, daar eet je je vingers bij op.

Ingrediënten voor 4 personen:

•Pizzadeeg: 350 gram bloem
•1 theelepel zout
•170 ml warm water
•3 eetlepels olijfolie
•1 ei
•1 eetlepel suiker
•7 gram gedroogde gist

Hulpmiddelen:
Mixer met deeghaken, kom.

Bereidingswijze:

Vermeng alle droge ingredienten. Voeg de eierdooiers toe. Giet het water er langzaam bij, terwijl je met de mixer met deeghaken het deeg vermengt. Ik vind het moeilijk om precies te weten hoeveel water erbij moet, als het te kleverig wordt moet er wat bloem bij, als het te massief is moet er meer water bij.
Mix het deeg minstens 10 minuten totdat het zacht en veerkrachtig is. Laat een uur rijzen op een warme plaats, bedekt met folie. Rol vervolgens uit totdat je pizzavorm geheel bedekt is. Vul de bodem met je eigen favoriete vulling. Bak 20 minuten op 190 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervang een gedeelte van het water door vloeibare slagroom. Daar krijg je echt een hele lekkere zachte deeg van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turks brood kopen en plat doorsnijden. eenvoudiger kan niet. en best lekker ook!