Hoe krijg je platte cakejes?

Bij mijn cakejes zit er altijd een bol op, maar ik wil graag platte cakejes!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (3)

Dan moet je geen zelfrijzend bakmeel nemen, maar gewoon meel zonder bakpoeder.
Amadea
13 jaar geleden
Dan moet je beslag maken van alleen suiker, eieren, boter en bloem (en GEEN bakpoeder of zelfrijzend bakmeel), EN, ministens zo belangrijk, je moet de cake niet te heet gaar laten worden. Liever wat langer in een koele oven (150-160 graden is meer dan genoeg, minder in een heteluchtoven) .

Wil je muffins, die dus wel zo bol mogelijk en liefst gebarsten wilt hebben, dan gebruik je juist WEL zelfrijzend bakmeel en zet je de oven juist heter (ca. 180 graden.). Pas op : ze zijn dan wel een stuk eerder klaar !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oven een keer open doen tijdens het bakken